Gå til innhold
  • Bli medlem

Liggeunderlag barn


esphojo

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg bruker stort sett Thermarest Xtherm i Regular størrelse til barna.  (og Large til pappan). På vinteren kan det bli brukt andre liggeunderlag eller i kombinasjon med andre liggeunderlag, men disse skal holde langt ned i minusgradene.

Hvorfor jeg bruker disse?  Kjøpt på salg, lavt pakkevolum & lav vekt (pappan bærer for 3), bra komfort, kan brukes i mange år (barna vokser).

Spec - Thermarest Xtherm - Regular:

  • R-verdi: 5,7
  • Tykkelse: 6,3cm
  • Lengde: 183cm
  • Bredde: 51cm
  • Pakkstørrelse: 23xØ10cm
  • Vekt: 430 g

Edit: Det er selvsagt mulig å komme mye billigere unna en det jeg har valgt. Vi har tidligere sovet godt på helt andre liggeunderlag men for min del ble pakkevolum og vekt høyt prioritert når jeg begnte å gå alene med barna og da bærer allt for alle tre utenom "dagstur" utstyr de har i sine sekker (7&8 år).

  •  
Endret av Terka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, rbhelle skrev:

Exped har vel også underlad i str small som kanskje passer mindre barn bedre?

Ja - vi benytter korte exped underlag til ungene og har benyttet dem siden ungene var små. Kan se ut som at de 120 cm liggeunderlagene er på vei bort nå, men de var supre. Spesielt fine når vi benyttet 3 mannstelt til 4 personer.  Vi har en expedsak som ligner litt på denne her https://www.fjellsport.no/produkter/turutstyr/soveposer/liggeunderlag/mountain-equipment-superlite-mat-sunshine-short.html

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Kjell Iver said:

Ja - vi benytter korte exped underlag til ungene og har benyttet dem siden ungene var små. Kan se ut som at de 120 cm liggeunderlagene er på vei bort nå, men de var supre. Spesielt fine når vi benyttet 3 mannstelt til 4 personer.  Vi har en expedsak som ligner litt på denne her https://www.fjellsport.no/produkter/turutstyr/soveposer/liggeunderlag/mountain-equipment-superlite-mat-sunshine-short.html

 

Men blir ikke de raskt for små da?

Mine barn passerte vel 120 cm høyde i seksårs alderen (7 & 8 år nå og mellom 130 og 140 cm.) For min del så tenker jeg at det er bedre om dem har god plass på madrassen enn for lite.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke selv prøvd det liggeunderlaget du linket til, men har andre oppblåsbare liggeunderlag fra asivik, og er kjempefornøyd med kvaliteten. Asivik er danske spejder-sport sitt husmerke, og jeg har vært positivt overrasket over kvaliteten på alt jeg har derfra. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bamse fungerer egentlig flott her og. Men i helgen havnet to små på oppblåsbare (med bamse under), mens u.t havnet på en tynnere utgave enn bamse (uten noe mer!). Fikk kommentarer på at de hadde sovet så godt, så da tenkte jeg å sjekke muligheten for egne til de...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.2.2017 den 17.26, esphojo skrev:

Bamse fungerer egentlig flott her og. Men i helgen havnet to små på oppblåsbare (med bamse under), mens u.t havnet på en tynnere utgave enn bamse (uten noe mer!). Fikk kommentarer på at de hadde sovet så godt, så da tenkte jeg å sjekke muligheten for egne til de...

:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.