Gå til innhold
Fjellbob

Gassboks, hvor i Oslo?

Anbefalte innlegg

Hvor kan man købe gass nær Oslo Station? 

Vi skal vandre i Rondane til sommer, og kommer med fly fra København til Oslo. Hvor kan vi købe gass? Gardemoen? Oslo Station? Oslo?

Hilsner 

Bodil fra Danmark

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

XXl er vel nærmest Sentralstasjonen.
Adressen er Storgata 2  ☺️
G-Sport ligger rett bortenfor i Storgata 14-16

Endret av tubbs

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
31 minutter siden, borgern skrev:

Det er vel G sport inne på Byporten så vidt jeg husker. Det er i samme bygningsmasse som Oslo S.

Den gsporten hadde ikke turutstyr sist gang jeg var der. Virka som det bare gikk i løping der nå. Men det er en helt ny gsport i storgata med veldig bra utvalg i turutstyr. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Gass får du kjøpt i en rekke sportsbutikker i Storgata, rett i nærheten av Oslo S. Jeg har lagt ved et kart som viser hvor XXL er samt at jeg har markert med en rød strek veien til inngangen til en stor Sport1 butikk. Denne butikken har inngang både fra Storgata og fra den siden hvor streken slutter i Stenersgata.

XXL+Sport1.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når dere kommer med fly til Gardermoen, reiser dere da inn til Oslo for å komme dere videre til Rondane? Nå vet ikke jeg hvordan dere skal reise men både toget og bussen stopper vel på Gardermoen?

Hvis dere skal inn til Oslo viser jeg til postene over, ellers er Jessheim (villmarksbutikken/Clas Ohlson/biltema/Jula + div. sportsbutikker) en mulighet (selv om det kanskje kan være litt kronglete å komme dit fra flyplassen, det er ikke gangavstand, taxi/buss) Kommer jo litt an på hvor mye tid dere har til rådighet, når dere ankommer osv.     

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
On 25/02/2017 at 0:28 PM, REs said:

Ellers så få du sikkert kjøpt campinggass på en del vanlige bensinstasjoner langs veien.

Som REs sier, omtrent alle vanlige bensinstasjoner har Gass til primus med skru ventil. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av fjellkaren
      Hei,
      jeg vurderer å investere i en gassbrenner for vinterbruk ala MSR Windpro etc. Dette er brennere som har forvarming av gassen ved at tilførselsrøret går gjennom flammen. Greit nok når det er full fres i brenneren, da blir gassen varmet opp på veien til brenneren. Men hva med startfasen før gassen er varm - trenger man noen form for forvarming for å få opp tempen slik at gassen antennes. Noen som har vintererfaringer med dette?  Gassbrenneren jeg har nå har ikke slik forvarming og jeg har problemer på høsten med å få fyr på den selv med vintergass. Hva er deres erfaringer rundt dette  med opptenning av gassbrenner om vinteren?
    • Av Christer J Dahl
      Kan noen si meg hvor store de største gassflaskene til primus er?
      Har noen forsøkt, med hell og koble en primus gassbrenner til de store 10kg flaskene man bruker på gassgrill? Evt hvordan?
    • Av HannKatta
      Heisan.
      Lette rundt i kottet etter noe stæsj og fant ikke mindre enn 2 stykk gass brennere fra KingCamp.
      Kjøpte dem på Netthandelen for lenge siden.
      Måtte logge meg inn på Netthandelen og finne hva den kostet, ikke verst det for 2 stykk til og med.
      Selges visst nok ennå: http://www.netthandelen.no/auction/24026328

Tenkte nå må jeg teste en utav dem.
      Bilder vedfølger.
      Kjøpte gass boks på Biltema for 40 kroner.

Etterpå når jeg fjernet tilkoblingen etter brenningen så synes jeg hørte det suste gass
      så jeg skrudde på tilkoblingen så det ikke skulle lekke gass fra boksen.
      Må si jeg ikke likte helt det der.
      Da er det bedre med parafin.

Da er det bare å brenne i vei...

Vann til koking...

Føtter montert...

Klar til bruk...

Da settes det i gang...

Det koker jo...

Et trykk på den røde knappen og den tente lett.

Funka OK.
      Merket den brant litt ujenvt, kan vere pga litt vind i dag.
    • Av Bost
      Hei,
      Hvor mye gass bør jeg beregne per døgn og person for vinter-tur? og sommer-tur?
      (Hilsen en bensin-fyrer

• Av Terka
      Har forsøkt å søke litt etter informasjon men funnet lite. Det kan skyldes at jeg er dårlig til å søke, folk er skeptiske til produktet, eller at produktet fungerer dårlig. 🤔
      Er det noen som har erfaring med Coleman sin extreme gass eller Primus sin vintergass? I hvor mange kuldegrader fungerer de greit?
      Å bruke gass gir mulighet for flere alternative brennere en multifuelen her i heimen. (Kan/skal selvsagt brukes den også.😁)

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.