Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til stor sekk til mann med kort rygg.


Gjest Mareng

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en Lowe Alpine expedition sekk som er 75+20 liter, og en norrøna sekk på 45 liter. Dette blir litt lite når jeg skal ta ungene og mor med på telttur. Mor må bære mer enn 45 liter, så hun kan ha på seg lowe alpine sekken mens jeg skaffer noe større til meg. Ungene er 2 og 5 år, de bærer knapt noe, og sekkene deres bærer jeg i hånden til slutt allikevel.

Jeg trenger en stor sekk til meg. Den må passe en med litt kort rygg. Den skal bli brukt når jeg er på tur med familien, ingen ekspedisjoner. Bærekomforten må være grei, men vi går ikke så langt og lenge med ungene som er små, så jeg trenger ikke den dyreste sekken på markedet, men den må heller ikke være vond å bære. 

Den må kunne feste ett stort telt og skumunderlag på utsiden. Vi er på tur 1-2 dager, så vekten jeg bærer blir vel ikke helt enorm, men litt blir det jo med ett telt på 4,6 kg og 4,9 kg i soveposer pluss alt annet.

Størrelse, omkring 100 liter, kanskje? Gjerne brukt.

Noen forslag til grei sekk til dette bruket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har personlig litt sansen for Bergans sine sekker. De er velprøvde og kan enkelt tilpasses ulike rygglengder. Jeg tenkte da spesifikt på Bergans Viking men nå ser det ikke ut til at den er å få kjøpt lengre. 

Jeg vil anbefale deg å prøve ulike sekker i butikk, med vekt i. Om du finner en sekk som du virkelig liker kan du jo forsøke å søke etter den på Finn. Det dukker stadig opp svært gode kjøp på Finn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.