Gå til innhold
  • Bli medlem

Skitur med telt og pulk i veke 12.


TonePåTur

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

Eg går til ei veke ferie i veke 12 (hurra!) og har lyst å realisere drømmen om ein skikkeleg vintertur på ski med pulk på slep og telt som buplass. Har fått smaken på vinterfriluftslivet og neste steget mitt nå, føler eg er ein litt lengre tur. Har hatt eit par turer vinterstid og har det meste av utstyr. Har ei lita veke til rådighet som sagt, er interessert i turforslag i alt fra 3 - 5 dager. Må vere kvista løype (for sikkerheten si skyld..). Lurer jo veldig på Finse - Haugstøl området, ser det er populært. Tar i mot tips på nybegynner-vennlige områder 😊 Takk for eventuelle svar 👍

Endret av TonePåTur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du kjører bil er det veldig greit å parkere ved Dyranut. Da har du alle muligheter for å lage en fin rundtur og det er slakt og fint terreng. F.eks. Dyranut -> Sandhaug -> Rauhelleren -> Stigstuv -> Dyranut. Kan utvides eller kortes ned etter ønske.

Dyranut er bare et eksempel. Fint å gå fra Haugastøl eller Ustaoset også. Eller et helt annet sted hvis du ikke vil på Hardangervidda ;-) Siden du nevner at det må være kvistet ville jeg begynt med å sjekke ut kvistekartet til DNT. Da får du kanskje noe ideer :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du etter kvista løype og vennlig terreng høres det ut som Trolløypa fra Venabu til Lillehammer. En kjempefint turalternativ uavhengig av turerfaring. Her er fine teltplasser nærmest overalt og gode muligheter for et lite kaffebål på kveldinga. Store åpne flater hvor litt tynn fjellskog aldri er langt unna gir deg mulighet for å finne ly for natten om det blåser litt. Tog/Buss til Ringebu og Taxi opp til Spidsbergseter hvor du kan starte. Går du til Sjusjøen, slik jeg gjorde kan du bruke Buss ned til Lillehammer. Det er også fullt mulig og ende selve skituren på Lillehammer. Har du flere dager til rådighet fortsetter løypenettet videre forbi Sjusjøen over Hedemarksvidda mot Målia, Gåsbu, eller Budor. Er et par tråder her på forumet som omhandler denne turen. God tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.