Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellpulken Selesekk 40 L, hoftebelte sklir opp


JonDee

Anbefalte innlegg

Jeg benytter meg av Fjellpulken Selesekk 40 L når jeg trekker pulken. Syns det er en optimal løsning fordi det fordeler kreftene greit, samtidig liker jeg å ha dagens matrasjon, termos, vannflaske og annet dill dall på ryggen, lett tilgjengelig.

Men under marsj, så sklir hofte beltet sakte men sikkert opp, slik at jeg må gå å etter stramme beltet. Ingen stort problem, og når man går på flatene gjør det ingenting om beltet er litt løst og ledig, men når man skal oppover/nedover liker jeg at beltet er litt stramt...Noen som har samme problem eller har et forslag til løsning? Hadde håpet å slippe å sy tampene fast da dette blir en litt for låst løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også Fjellpulken-sekk og har ikke opplevet dette problemet. Min var ny før sesongen i fjor. 

Jeg har hatt andre sekker hvor det har vært antydning til samme problem. Har da lagt på en masse microdråper av f.eks StormSure (tidligere AquaSure) (som blir litt sånn gummiaktig) i de områdene der beltet blir liggende dobbelt mot hverandre og har ikke opplevet at det sklir etterpå....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig ala den der... ;-) 



Anbefaler den varianten du linker til med småtuber da disse ikke er mye i bruk og store tuber stivner lenge før man er halvveis nede i dem. Du kan småprikke med sånn rundt omkring på glatte liggenunderlag også om du har problemer med at soveposen sklir av. Med f.eks baksiden av en fyrstikk eller lignende. Ellers bruker jeg dem mye ifm fluefiske, laging av løkker, rep av vadebukser og annet som skal holde seg elastisk. 

 

Som sagt så stivner de fort når de først er åpnet så press ut så mye luft som mulig før du setter på korken. Om de tivner i tuten, så pleier jeg stikke hull på tuben og presse ut via siden elelr lignende siste gangene tuben er i bruk.

Vær oppmerksom på at det er forholdsvis lang herdetid (opp mot et døgn), så som regel man ikke driver med i felt...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.