Gå til innhold
  • Bli medlem

Granvin/Ingebjørgfjellet


squidman

Anbefalte innlegg

Hei,

Lurer på om det er bratt nok til å kjøre ned fra Ingebjørgfjellet til Stokksel (parkeringsplassen) på randoski, eller om det er såpass kupert/krunglete at det ikke lønner seg. Noen med erfaringer derfra? Tenker å ta meg en liten telttur/miniekspedisjon (telte ovenfor Stokksel, ta dagsturer). Tror jeg holder meg unna Oksen da dette blir solotur og vil holde meg til slake/lite skredutsatt fjellsider...men ikke såpass slakt at det blir meningsløst med rando. Drar oftest til Mjølfjell eller Brandsethdalen, men har funnet ut at Brandsethdalen er i slakeste laget lenger nede (og dyrt når jeg må ta taxi..har ikke bil) og begynner bli litt lei Mjølfjell. Horndalsnuten er jo også en mulighet, men det var dette med skredfare for tiden og solotur.

 

Lenge siden jeg har vært på forumet her, har blitt noen forandringer (bedre!) siden sist. 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at selv om forumsidene og websiden oppdatert og ser veldig bra ut, er det ikke all verden med aktive medlemmer...eller veldig få som driver med topptur? Kanksje jeg burde heller konsentrere meg på friflyt sine forum? Vet ikke, tenker der er hovedvekt av snørrete rikbarnsunger fra hovedstaden der (friflyt), mens her er det 'ekte fjellfolk', men muligens straks jeg nevnte rando at medlemmer her ga opp. Er meldt en del snø her i Vestlandet dog...😀 og sol etter..😎. Vet at usta og finse har så godt som ikke noe snø...ditto lenger øst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok et par her som driver med toppturer, men når du spør om spesifikke områder og fjell så får du ikke like lett svar. Mulig dette burde være kjente fjell og områder for en vestlending, men det eneste navnet jeg drar kjensel på er Mjølfjell. Og når det gjelder farbart terreng på ski så er det omtrent umulig å gi et bra svar på med mindre det er snakk om stup. Det meste er kjørbart om du er tøff nok og det er snø nok. 

Siden du er lei av Mjølfjell hva med å prøve et par stopp lengre? Myrdal/Vatnahalsen-området har mange bra fjell å stå på ski i, men snøgrensen var i helgen noe høy. 

Er forsåvidt meldt godt med dryss fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.2.2017 den 18.33, squidman skrev:

Hei,

Lurer på om det er bratt nok til å kjøre ned fra Ingebjørgfjellet til Stokksel (parkeringsplassen) på randoski, eller om det er såpass kupert/krunglete at det ikke lønner seg. Noen med erfaringer derfra? Tenker å ta meg en liten telttur/miniekspedisjon (telte ovenfor Stokksel, ta dagsturer). Tror jeg holder meg unna Oksen da dette blir solotur og vil holde meg til slake/lite skredutsatt fjellsider...men ikke såpass slakt at det blir meningsløst med rando. Drar oftest til Mjølfjell eller Brandsethdalen, men har funnet ut at Brandsethdalen er i slakeste laget lenger nede (og dyrt når jeg må ta taxi..har ikke bil) og begynner bli litt lei Mjølfjell. Horndalsnuten er jo også en mulighet, men det var dette med skredfare for tiden og solotur.

 

Lenge siden jeg har vært på forumet her, har blitt noen forandringer (bedre!) siden sist. 1f60e.png

Ikke vært der selv, men Google avslører det meste... en finfin turrapport fra en som tok turen, med randoski på beina, antyder at det er et bra område å besøke, med telt og randoutstyr. God tur! 

http://rollands.net/fjellturer/skitur-til-ingebj-rgfjellet-14-februar-2015 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.