Gå til innhold
  • Bli medlem

Downmat 7LW eller UL 7 LW?


Gjest Turlyst

Anbefalte innlegg

Gjest Turlyst
5 minutter siden, rbhelle skrev:

En lett person som slenger seg oppå underlaget når det er proppet full av luft sier seg selv er en smule ugunstig og sikkert ikke beskreven bruksmåte? Har ikke lest bruksanvisningen til mine underlag, har bare brukt hodet ift at det er flere sømmer på det og at det er i et UL materiale. Bamse underlaget som hverken har sydde sømmer, er oppblåsbart eller er i et UL materiale blir mishandlet. Forsvaret har dette som standard.

Enig. Når man vet at underlagets vegger er limt, tilsier all fornuft at det ikke tåler hva som helst. Kommer langt med sunn fornuft og litt logikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
25 minutter siden, ViktorS skrev:

Første mitt delaminerte første natta på en 4-dagers tur, våknet av det det smallt under meg. Nå drar jeg aldri på tur uten ekstra skumunderlag.

Er som Toyota det der....kjøper aldri toyota uten at det står en audi i garasjen som bil nr 2 ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, ViktorS skrev:

Første mitt delaminerte første natta på en 4-dagers tur, våknet av det det smallt under meg. Nå drar jeg aldri på tur uten ekstra skumunderlag.

Har også med skumunderlag. Mitt delaminerte på tur nå i Januar, første natta på tur i fjellet.. Ikke særlig komfortabelt med en stor pølse på midten men med litt lite luft i gikk det greit å ligge på allikevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Terka said:

Mammut Ajungilak Bamse Extreme  2 stk

Ajungilak Bamse Extreme liggeunderlag er et meget godt underlag for helårsbruk. Bamse Extreme er meget solid, trekker ikke vann og har lang levetid. God friksjon mot snø, teltduk og sovepose hindrer at du sklir av underlaget i løpet av natten. Svært god rive- og slitestyrke.

·         Lengde: 186cm

·         Bredde: 60cm

·         Tykkelse: 14mm

·         Vekt: 0,65kg

·         R-verdi: 3,5

Litt OT, men er jeg den eneste som syntes bamse trekker vann som en svamp? Ikke gjennom underlaget, men siden som har vært i kontakt med bakken er som en svamp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en synmat UL 7 som ikke delaminerte, men den lakk luft og badekartesten klarte ikke å avsløre kilden. Likevel våknet jeg på flatt underlag natt etter natt. Fikk godkjent reklamasjon og er nå eier av et UL, dowmat, og en xtherm. Noe for enhver smak altså.

Om du vil ha vekt og r-verdi så er nok xthermen hakket bedre, men pris og lyd trekker ned. Knitre knitre. Husk ørepropper!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.