Gå til innhold
Marius79

Overnatting i Østmarka

Det er 515 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

Hei,

vi er noen venner som kunne tenkt oss prøve en overnatting i Østmarka nå på vinteren. Er det noen som har tips til bra steder vi kunne dratt til uten at det kjører folk på ski gjennom leiren? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg har gått fra Durud de to siste helgene så har det bare vært spor etter  joggere - ser det står en gapahuk mellom Lille Forfoten og Forfoten. Hvordan det er med folk fra motsatt side vet jeg ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Langvann, Askvann, Hauktjern eller på Tonekollen feks? Der er det veldig flott utsikt. Midt inne Østmarka; ved og i naturreservatet er det naturlig nok færre folk, men man skal jo ikke langt bort fra de vanligste veiene før det blir langt færre å se. 

Endret av RoyN

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tuslet gjennom østmarka for ca 3 uker siden , 

Ønsket og finne et sted jeg kunne sove alene , valgte og gå tversover Mosjøen ifra Vangen.  litt inn i skogen i på grensa til naturreservatet , hørte ikke eller så noen på på et døgn.

Så bruk kartet finn et område med lite stier så vill dere være helt alene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 515 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av Siw
      Jeg skal besøke min mor i Tønsberg til uka og hun kunne gjerne tenke seg å være med meg på et par dagers fiske/telt tur. Hun kunne også tenke seg å være i sopp område for å se om det er noe å finne nå. Problemet er at vi må kunne kjøre til telt plass da min mor er litt handicappet og jeg må da alene styre med tyngre telt utstyr. Vi kan kjøre ca et par timer fra Tønsberg. Er det noen som har gode tips om turplass ved et fiskevann?
    • Av tshansen
      Jeg har sett litt på campingstol...

Først og fremst til å kunne ha med på motorsykkeltur, men pakker den "lett" nok, er det ikke utenkelig at den blir med på et par fjellturer også. Greit å sitte komfortabelt når man skal lage mat etter å ha slått opp camp. 
      Har kikket litt på Helinox, som er veldig annerkjent og får mye gode reviews. Prisen er deretter 

Jeg ser at ledena.no har "samme" stolen til halve prisen. Bortsett fra fargen så ser dette ut som en identisk kopi. Er det noen her som har erfaring med lignende? 

• Av FInn Hjalmar
      Hei.
      Vi planlegger en tur med combi camp til Rondane eller fjellområdet rundt Er det noen som har noe tips til hvor vi evt. kan parkere og sette opp combicampen? Vi vil helst unngår campingplasser. Liker å campe for oss selv

mvh
      Finn Hjalmar Pedersen
    • Av Mizzy
      Sommerens strabaser er under planlegging og vi tenker bestemt på en tur til Hardangervidda i år. Regner med å ha ca 14 dager +/- til rådighet. Vi skal ligge i telt, og har lyst å ta med fiskestenger.
      Vi reiser nedover fra Trondheim og spekulerer litt hvor det er lurt å parkere eller ta seg inn mot vidda. Har tanker om at det blir enten Odda, Rjukan, eller Finse. Men så stopper det.
      Hadde sett for meg at vi kunne kjøre vestlandet nedover da dette er en del av Norge vi har sett svært lite av, dermed ser jeg at det vil ta mye lenger tid å kjøre. Noen som har noen formeninger om dette?
      Andre sier at vest for vidda er den fineste plassen, mens andre kanskje mener Telemark, Buskerud.
      Kom gjerne med tips i forhold til rute osv. Tanken er å kunne hente bilen etter endt tur, og kjøre videre mot Oslo, før vi tar Trolltunga, og Geiranger på tur nordover igjen. (Ser jo her at det kanskje ikke er nødvendig med to turer gjennom vestlandet.)
    • Av n5k
      Hei!

Vi er en liten gjeng (3-6) rimelig ferske klatrere fra Sandnes, som har lyst på en telttur i sommer. Vi er mest sugne på å dra litt sørover, og er ute etter et sted hvor vi kan campe i telt så nær et klatrefelt eller to som mulig. Vi befinner oss (dessverre, kanskje) for øyeblikket bare rundt grad 4 til 6- og klatrer kun boltede ruter. Naturlig blir for skummelt for oss. Er det noen som umiddelbart kom på et sted eller to vi bare absolutt bør sjekke ut når de hørte dette? Noen som har noen linker? Alt fra Kragerø til Bergen er egentlig interessant, men som sagt - vi hadde helst sett for oss en biltur sørover. Kjipt å måtte kjøpe alt som er utgitt av førere for å finne et cragg eller to, hehe. Da er det bedre med litt konkrete tips, slik at det kan holde med én.

Kom med tips - alt mottas med takk!

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.