Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefaling av grei GPS m/kart.


Gjest Mareng

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg går en del alene i fjellet på vinteren, kunne vert greit med en GPS med kart som sikkerhet.

Hvilke billig og grei GPS med kart anbefaler dere? Trenger ikke å være voldsomme grieier, men en brukbar skjerm brukbar batteritid og mulig å betjene med hansker er det jeg trenger.

Er Garmin Etrex 20 noe å vurdere? Eller har jeg bommet litt der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt Garmin sin 60 Cx i sikkert 10 år snart og den fungerer utmerket til mitt bruk. Får du tak i den brukt så er mye gjort til en billig penge. Dagens utgave av den heter vel 64. Det er vel en av de som har klart lengst levetid på batteridrift også. 

 

Endret av Espen Ørud
Strøk Etrex-info da en nærmere sjekk viste at det var en eldre modell av mindre avansert type jeg har hjulpet en kolleaga med og at de nyere typene er langt mer aktuelle ;-)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etrex 20 er helt super, den er like nøyaktig som min astro 320 men har veldig mye lengre batteritid. Du kan fint gå 3 dagsmarser på 2xAA, tror det er rundt 24 timer batteritid. Dersom du vil ha kart på den kjøper du dette ved siden av, ellers er de å finne på ymse plasser. Jeg har hele Norge lagt inn på min og dette fungerer veldig bra. Det største minus med denne er mangel på skikkelig elektronisk kompass, det tror jeg etrex 30 har. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.2.2017 den 20.42, Mareng skrev:

Jeg går en del alene i fjellet på vinteren, kunne vert greit med en GPS med kart som sikkerhet.

E-trex 20 (og 25) er mer enn god nok, til det du etterspør. (Gjelder vel de fleste morderne GPSer i dag). Men det er ikke noe problem å benytte en med berørings skjerm heller. Spessilet da du har erfaring med kart og kompass, fra tidligere. Det bør jo likevel være med. Og det er det jeg bruker. GPS sjekkes kun i visse tilfeller og for noen sekunder klarer vel folk å ha bare fingere. Men selv med votter, går det ann å benytte berørnings skjermen.

Ellers er det flere tråder her om GPS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.