Gå til innhold
  • Bli medlem

I filmens tid


Gjest Turlyst

Anbefalte innlegg

Gjest Turlyst

Bilde av analoge bilder suger, men nå er det på sett og vis digitalisert.

Fra en flott tur fra Finse til Ustaoset. Det var den siste dagen av turen hvor det var bildevær. Billigkamera som ga mørke hjørner. 

_MG_2182.JPG

_MG_2172.JPG

_MG_2171.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Turlyst

Norrøna Ravneskar. Et tunneltelt med to åpninger. Hadde sikkert over 200 døgn i dette før jeg var så dum å selge det. Eneste "svakheten" var kullfiberstengene, men de knakk aldri. De tålte mye drittvær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, JanRH said:

Norrøna Ravneskar. Et tunneltelt med to åpninger. Hadde sikkert over 200 døgn i dette før jeg var så dum å selge det. Eneste "svakheten" var kullfiberstengene, men de knakk aldri. De tålte mye drittvær. 

Mitt Ravneskar ble levert med (tunge) glassfiberstenger! Dette var førsteutgaven av Ravneskar, tror ikke det fantes karbonstenger da. Verdens første tunneltelt med to innganger/fortelt. En gang på nittitallet ringte jeg Norrøna og lurte på om de kunne skaffe lettere stenger, og sannelig sendte de meg et sett toppkvalitets aluminiumstenger - helt gratis. Nå er totalvekten 3 kilo. Teltet er fortsatt i bruk :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
10 minutter siden, Bjørn J skrev:

Mitt Ravneskar ble levert med (tunge) glassfiberstenger! Dette var førsteutgaven av Ravneskar, tror ikke det fantes karbonstenger da. Verdens første tunneltelt med to innganger/fortelt. En gang på nittitallet ringte jeg Norrøna og lurte på om de kunne skaffe lettere stenger, og sannelig sendte de meg et sett toppkvalitets aluminiumstenger - helt gratis. Nå er totalvekten 3 kilo. Teltet er fortsatt i bruk :)

Jeg angrer ofte på at jeg solgte det - enda mer etter at jeg lest innlegget ditt😅 Mitt ble kjøpt i begynnelsen på nittitallet. Det er et gjennomtenkt og meget bra telt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

@olay enig. Meget god og gjennomtenkt konstruksjon. Høyere midtbue, passe avstand mellom buene og rett og stram duk. 2 innganger og rette endevegger. Hadde det dukket opp noe slikt nå hadde jeg kjøpt det på dagen. Helt klart det beste tunneltelt jeg har eid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.