Gå til innhold
  • Bli medlem

Lang vindskjerm


Barskekarsten

Anbefalte innlegg

Annonse

Endte opp med å kjøpe en vindskjerm til, så får jeg skjøte de sammen med en brett. Hadde denne gangen ikke tid til å vente på shipping fra Kina.

Likte absolutt forslaget om en titan vindskjerm som metervare: http://www.ebay.com/itm/TITANIUM-Foil-Big-Roll-39-4-inch-sheet-Plate-titane-thickness-0-12mm-/282351860674?hash=item41bd7b7bc2:g:R~EAAOSw~OVWuv4H Dette så jo veldig lovende ut.

Endret av Barskekarsten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Mareng

Ang. vindskjerm: 

1. Hvilken vei skal den plasseres? Er utsparingen der for håndtaket på stekepannen, eller er det for å "suge inn" friskluft til forbrenningen nedenfra?

IMG_0220.JPG.9b9eb386904d868f0156cfb61d307c49.JPG

2. Jeg har pleid å feste vindskjermen sammen i endene med en brett, det løsner av og til. Noen som har ett smart triks til hvordan man fester endene bedre sammen?

3. Varmereflektoren, den som man legger ned under brenneren. Er dette bare en gimmik? Har den virkelig noen effekt, eller er det bare tull?

4. Hvordan legger dere sammen reflektoren? Jeg har vindskjermen rundt flasken, men reflektoren er litt bredere enn flasken er lang, så det blir alltid en brett der som sprekker til slutt.

5. Traingia vindskjerm: Gir denne merkbart bedre effekt/forbrenning enn en vanlig aluminiumsvindskjerm, eller er det kun ekstra vekt å bære på?

 

Endret av Mareng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mareng skrev:

Ang. vindskjerm: 

IMG_0220.JPG.9b9eb386904d868f0156cfb61d307c49.JPG

2. Jeg har pleid å feste vindskjermen sammen i endene med en brett, det løsner av og til. Noen som har ett smart triks til hvordan man fester endene bedre sammen?

Om det er smart vet jeg nå ikke, men jeg bruker en stor binders! Funker, veier lite og kan festes til skjermen når den ikke er i bruk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan kjøpe biltema sin vindskjerm http://www.biltema.no/no/Fritid/Friluftsliv/Primus/Vindskjerm-for-kokeapparat-2000033140/   og ta ut pinnen i ene enden og skjøte de sammen med samme pinnen. som du har trekt ut. gjorde dette da jeg fjernet noen flak, trengte ikke alle 60 cm på greiene.

høyden kan bli et problem, jeg vet ikke hvilken høyde du er på jakt etter men biltema sinn er bare 14 cm høy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.