Gå til innhold
ChristerH

Noen som kjenner til Helsport Kongsvold Camp 8-10?

Det er 550 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe en brukt Helsport Kongsvold Camp 8-10 lavvo, men klarer ikke finne denne utgaven noe sted.

Mulig det er en tidligere modell som har byttet navn. Selger sier det er den avanserte utgaven med fortelt. Hun selger for 3000.

Er det noen som kjenner til denne modellen og vet om det er et godt kjøp?

Håper på raske svar her.. på forhånd takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja. Vet ikke om det er et godt kjøp til den prisen, hvor gammel er den? Mye brukt?

Xxl selger nordmarka til 4000 ordinær pris. 

Jeg kjøpe Kongsvold camp for 2500 på tilbud for 3 år siden. Det er ikke mulig å montere innertelt i Kongsvold som man kan i eksempelvis varanger. 

Er en kjempegod lavvo er veldig fornøyd med min :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger du bunnduken? ☺️
Hvis svaret er nei så er det vel bedre å betale 300 kr mer og ha 2 års garanti ?

Endret av tubbs

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 minutter siden, tubbs skrev:

Trenger du bunnduken? 263a.png
Hvis svaret er nei så er det vel bedre å betale 300 kr mer og ha 2 års garanti ?

Syns bunnduken blir kjekk å ha, men tenker at prisforskjellene mellom ny og brukt her blir for små som du påpeker så med mindre selger er villig til å gå en del ned i pris så tror jeg at jeg står over.. Takk for hjelpen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 550 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av KimH
      Har liggende litt for mye så selger unna til noen som vil komme seg på tur istedet for blir ubrukt , helt ok telt/utstyr for noen som vil komme seg på tur for billig sum.
      Foretrekker henting i Bergen men kan sendes i oppkrav mot kjøper betaler frakt osv.
      Telt Bergans Trysil 3, telt er lagret inne og ser som nytt ut. Greit telt mye for pengene men oppgraderte til et større helårstelt og et lett solotelt så dette blir ubrukt. Skjult lenke - logg inn for å se den
      Sovepose Helsport Alta Spring. Ser fin ut vært lagret fint, ikke vært fuktig osv Skjult lenke - logg inn for å se den
      Underlag Mckineley Trekker O2  Brukt med bergans extreme under vært ok men oppgraderte til helårs Skjult lenke - logg inn for å se den
      Selges samlet 1700,- dvs halv pris alt sammen.
      Semd pm hvis er intresert
    • Av NinaSG
      Jeg tenker kjøpe mitt første telt. Mine «krav» er lav vekt (er ikke særlig sterk...) og god romfølelse med flere inn-/utganger, derav kuppeltelt. 

Teltet skal brukes til fjellturer på sommerstid. Hva gjelder størrelse så skulle jeg gjerne holdt vekten til et 2-manns telt, men ser for meg at et 3-manns telt er mer praktiske for to personer som ikke ønsker å ligge oppå hverandre. 

Prismessig er jeg OK med å bevege meg opp rundt 8000. 

Etter å ha lest mye her og ellers på internett (samt tatt en kjapp tur innom en sportsbutikk) vurderer jeg nå følgende tre telt-serier:
      Marmot Tungsten UL MSR Hubba NX Helsport Reinsfjell Superlight  
      Har noen erfaringer med én eller flere av disse? 

Marmot Tungsten UL serien virker være den letteste (jippi!), men jeg frykter det kan bli vel mye trekk med dette teltet... Noen som har hatt med i fjellet? (Har funnet lite om dette teltet i UL utgave.)

Om jeg går for Tungsten UL eller Hubba NX kommer jeg til  kjøpe footprint (til tross for ekstra vekte) slik at samtlige tre telt kan settes opp i regnvær.
    • Av eriblist
      Hei
      Da har tiden kommet for å gå til innkjøp av nytt 3 manns telt, ønsker et lett tunnel telt.
      Tunnel telt har jeg i dag også men dette er 4 manns telt.
      Har sett på Helsport, Hilleberg ,Fjellreven og Robens, håper å kunne få et telt som veier ca 2,3 Kg

Det jeg har kommet frem til så lang er at det står i mellom Hilleberg Anjan 3GT og Helsport Lofoten superlight camp, det er fordeler og ulemper med begge 2
      Hilleberg ulemper: Duken går ikke helt ned til bakken vil dette være en risiko ved hardt regnvær, og vill det bli mere mygg i forteltet,  det har ikke noen lufte kanaler, kan ikke åpne opp hele fronten på forteltet, døra i innerteltet har kun myggnetting,
      Hilleberg fordeler: Kan dra opp teltduken i bakkant, større plass i fotenden, bedre plass i forteltet , feste løsningen i endene av teltduken ser mere solid ut.
      Helsport Ulemper: Smalt ved fotenden i innerteltet, mindre fortelt, tynnere bunnduk, feste anordningen i endene ser dårlig ut, 
      Helsport: fordeler: Kan åpne hele fronten, teltduk går helt ned til bakken, tenker det da tåler hardt regnvær bedre og mindre mygg i forteltet, Norsk produsent, har lufte kanaler.

Det finnes jo mange andre produsenter der ute, er det noen andre merker jeg burde se før jeg tar et valg? og er det noen som har erfaringer med de 2 teltene jeg står i mellom, fordeler og ulemper
      Hilleberg: Skjult lenke - logg inn for å se den
      Helsport: Skjult lenke - logg inn for å se den
      Takk for svar😃
    • Av Espen Ørud
      God formidddag. 

Planlegging av sommerens laksefiske pågår og som vanlig pleier jeg og noen kompiser ha camp på flere forskjellige plasser. På denne måten kan vi "campere" hos hverandre når vi fisker innenfor "kompisens område" og unngår dermed masse rigging av soveplass og/eller forflytninger. 

I den forbindelse lurer jeg på anskaffelse av en feltseng eller 2 da vi gjerne bruker storlavvo på minst et par av disse "campene". Feltseng gjør at man utnytter plassen bedre i lavvoen i og med at man kan lagre ting under soveplassen i motsetning til liggeunderlag rett på bakken. I tillegg brukes de som stol i lavvoen også slik at man har noe å sitte på. 

Noen som har noen anbefalinger?
    • Av Ernst Hansen
      Har akkurat fått en ny sovepose fra Helsport, en i rago down serien, en dunpose for kalde forhold. Jeg har merket at det er en del områder, under og spesielt langs høyre søm nesten uten dunfyll, der bare det tynne stoffet kjennes mellom fingrene. 
      Vil det sies å være normalt, at dunet forflytter seg eller at posen er sydd slik, eller kan det være produksjonsfeil? 

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.