Gå til innhold
  • Bli medlem

20 år gamle Åsnes Nansen - alternativ til helfell


ArveS

Anbefalte innlegg

Har store forhåpninger om å ta meg en ordentlig fjellskitur i vinter/vår, og har plukket frem Asolo Snowdrift, Åsnes Nansen m/Riva-bindniger og Komperdell fjellskistaver som ikke har vært brukt overvettes mye de siste 15 år. Det meste av utstyret ser slitt ut men ikke i kritisk dårlig stand. Spørsmålet er hvordan en best rigger seg for en fjellskitur av typen "vidde" - dvs mest ganske flatt og ikke så veldig bratte stigninger og fall. Da jeg gikk på ski på Vestlandet var det jo enten opp eller ned, så lange feller fungerte ypperlig. Men jeg antar at en tur fra Finse-Krekkja vil være flatere enn at feller i full lengde blir riktig valg. Jeg er ikke motstander av å smøre ski, men Nansen har ikke smørelomme å snakke om. Nesten alle nye fjellski har feste for kortfell, men disse har ikke...

Jeg har allerede brukt altfor mye penger på telt, soveposer ++ til å dra på med full fjellskipakke nå, før jeg er kommet i gang og tatt noen turer. Så gode råd setter jeg pris på. Antatt bruksområde; trekke en Paris-pulk etter seg på Vidden, eller i lavere fjelltrakter i første omgang (Blefjell?). Går sannsynligvis alene så det blir ikke noen krumspring i bratt terreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.