Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor vantette skal hansker med gore-tex være?


ChristianL

Anbefalte innlegg

Annonse
20 timer siden, Tommy Str skrev:

Er de mye brukt og vasket?

 

Ikke mye brukt og aldri vasket

20 timer siden, innigranskauen skrev:

De skal vel være HELT vanntette under normale forhold. Høres ut som en reklamasjonssak.

Hvordan kan jeg eventuelt teste dette? Slå på dusjen og holde de litt under vann og se om det trekker gjennom?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykk spiller som de andre her sier en vesentlig rolle. Men folk bruker jo også Gore-Tex sokker, som burde bli utsatt for mere trykk. Og etter det jeg har lest, så virker det som de holder vannet ute. Helt til de ikke gjør det lenger. Altså når membranen er utslitt.

 

Men hold hånda i vasken noen minutter du, å se hva som hender.. Blir du våt er det en reklamasjonssak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tester mine Gore tex motorsykkelhansker på følgende måte. 

Kaldt vann i bøtte. 

Holder begge henda rolig nedi bøtta i ca.3 min. 

Ved ingen lekkasje, blir det knipe-sprike-knipe-sprike osv. i ca.1min til.

Består de den testen, får de bli med på langturer som har fare for regn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mekanisk slitasje er noe av det verste for membraner. Har hanskene blitt mye brukt med skistaver så er det lett at sømmene har blitt strukket, eller det har oppstått noen punkter hvor membranen har gnisset mot noe, og dermed sprukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.