Gå til innhold
  • Bli medlem

myggnett til caps


can

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter eit myggnett til fjelltur. Har allerede caps så synes sån hatt med nett er litt unødvendigt. Bør stenga ute knotten og, eller må rettare sagt. Har brukt biltema sitt til no men kvaliteten er kanskje litt bob bob for å bruka ett forslitt utrykk. Noken som har prøvd dette her eller : https://www.fjellsport.no/travelsafe-myggnett-mini.html Eller har andre bra forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ok billig det var akkurat rette betegnelsen på det frå biltema, sikkert ikkje dumt å kjøpa ett svart ett. Fann ikkje noke sea to summit på xxl, men fann dette her på fjellsport. Kanskje det var dette du tenkte på, men lure på om det  er litt grovmaska i forhold til det eg linka til. Men er ein stor fordel å sjå nokenlunde ut gjennom "garnet" kanskje dette er godt nok. skal vera i norge foreløpig.  https://www.fjellsport.no/sts-mosquito-hodenett-permethrin.html?gclid=COqIr7iliNICFQxeGQoddLAM-Q 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://leechstore.com/products/glasogon/netpro

Anbefaler myggnett med briller. Du finner ferdige på linken over ellers så er de enkle å lage selv. Bare ta på briller og caps og myggnett og klem fast myggnettet mot brillene. Ta de så av og dra lynlim langs rammen på brillene. Når det tørker så klipper du av den delen av nettet som er foran glasset på brillene. Jeg har noen sånne og har gjerne laget av de aller største og styggeste polariserende brillene man får da jeg gjerne fluefisker en del når jeg er på tur og det er en fordel med slike briller som tar refleksen i overflaten....


Den største ulempen jeg ser med myggnett er at du ser sånn halvdårlig ut. Det eliminerer du med brillevarianten....

 

Endret av Espen Ørud
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er Sea to summit sitt jeg har. Det fungerer veldig bra, bortsett fra at knotten kravler gjennom. Men skulle den ikke klart det hadde jeg vel neppe sett noe, så det får gå.

Jeg er typen som ikke fikser å bruke solbriller, fordi jeg føler jeg ikke helt får kontakt med verden. Ser alt utenfra, på en måte. Litt som å se på tv. Etter hvert har jeg gitt opp, fordi brillene havner oppå hodet etter kort tid uansett.

Likevel fikser jeg fint å gå med den myggnettingen. Litt irriterende med det samme, men så vennes det. Alternativet er såpass mye verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.