Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor kan man fortsatt gå på tur?


Sovjetunionen

Anbefalte innlegg

Annonse

Ja, det spørs vel hvor langt utenfor Oslo du vil reise. Siden jeg bor der jeg bor har jeg følgende forslag: Østover har du Aurskog-Høland som ligger i underkant av en time med bil fra Oslo sentrum. Ca 5 cm snø på skogsbilveiene og helt greit til fots. Siden stier er mangelvare på disse kanter er det lettest å bruke skogsbilveiene (som alle er stengt med bom) et stykke innover før en eventuelt gir seg ut i terrenget. Det er selvfølgelig mest spennende i terrenget, men det er tungt da det er veldig kupert. 

Jeg vil nesten garantere at du går alene. Skogområdene er "stooooreee" og det er vanligvis lite folk utenom bær og jakt sesong. 

Kommer gjerne med mer info om du skulle velge dette som turmål.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, rayun skrev:

Ja, det spørs vel hvor langt utenfor Oslo du vil reise. Siden jeg bor der jeg bor har jeg følgende forslag: Østover har du Aurskog-Høland som ligger i underkant av en time med bil fra Oslo sentrum. Ca 5 cm snø på skogsbilveiene og helt greit til fots. Siden stier er mangelvare på disse kanter er det lettest å bruke skogsbilveiene (som alle er stengt med bom) et stykke innover før en eventuelt gir seg ut i terrenget. Det er selvfølgelig mest spennende i terrenget, men det er tungt da det er veldig kupert. 

Jeg vil nesten garantere at du går alene. Skogområdene er "stooooreee" og det er vanligvis lite folk utenom bær og jakt sesong. 

Kommer gjerne med mer info om du skulle velge dette som turmål.

Flotte greier! Her har jeg aldri vært, har du noen tips til kart eller område å google sånn til å starte med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker feks. Norgeskart. Legg inn søk på feks. Grasåsen og Zoom inn til du ser noen svarte piler som indikerer skytebane. Hit opp kan du kjøre og parkere bilen. Ikke kjør innenfor bommen selv om den skulle være åpen ( stenges uten forvarsel). Ta beina fatt på skogsbilveien enten rett syd mot Snartjenn, eller øst-sydøst mot Svarttjenn / Skjebergtjenna. Videre er det bare og velge og vrake og du kan lage fine rundturer, fram og tilbake, på kryss og tvers over flere dager via skogsveiene og vannene. Med forbehold vil jeg si at vannene er trygge nå, men ta de vanlige forholdsregler ved ferdsel på isen.

Dette er bare et av mange steder som egner seg som utgangspunkt, men det er fint for å gjøre seg kjent med området og så er det ganske lettgått og stort.

Selvfølgelig best egnet om du bruker egen bil. Kommer du med buss må en tenke litt annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.