Gå til innhold
  • Bli medlem

Oversikt over gapahuker og åpne koier i Norge


wakananka

Anbefalte innlegg

Annonse
  • 2 uker senere...
På 16.3.2018 den 5.38, OttoStover skrev:

Flott tiltak. Jeg vet om ei åpen gamme ved enden av Heggmovatnet som du ikke hadde med. Skal sjekke koordinatene i helga, så sender jeg dem når jeg vet eksakt plassering. Det er vel ok at jeg lar noen tyskere få linken til kartet? Tyske vandrere er det mange av, og dette kartet var flott som sikkerhet for dem.

I hvilken ende av vannet ligger den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.3.2018 den 17.31, KristinS skrev:

Hei, og takk for flott initiativ! 😊

Er det noen som kjenner til bua som ligger nord i Hansdalen i Forollhogna nasjonalpark? Tenker oss en tur inn dit i påsken, men finner ikke så mye info på den.

 Tror du mener Gjetarbua. Nord for Hanstjønnin. Nå er jo påsken over men Soknedal fjellstyre har to bilder fra den bua på facebook. Jeg

har lagt inn linken på kartet også.

Endret av wakananka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
9 timer siden, Espen Ørud skrev:

Jeg "oversatte" tidligere kartet til lesbar fil vanlige GPSer. Dersom det er gjort vesentlige endringer siden den gang og det er ønske for det så kan jeg godt gjøre dette på nytt...

Bare si fra om det er noen som har ønske om det...

Det høres svært nyttig ut Espen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, chrland skrev:

Er der muligt at få en beskrivelse af hvad ikoner og farver dækker over. Jeg tænker ikke at farver er tilfældigt tildelt. ;)
(virker fint i Basecamp på PC og Locus Pro på Android)

Hilsen Christian.

 

Jeg regner med du mener i originalt Google-kart?


GPX-filen skal i utgangspuktet kun ha 1 farge og ett ikon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, chrland skrev:

Er der muligt at få en beskrivelse af hvad ikoner og farver dækker over. Jeg tænker ikke at farver er tilfældigt tildelt. ;)
(virker fint i Basecamp på PC og Locus Pro på Android)

Hilsen Christian.

 

Mørkerøde hytter er hytter med senger, madrasser, kokemuligheter/hytter som er utstyrt for overnatting sånn ca. Oransje hytter er litt enklere med trebrisker og ta med mer utstyr sjøl. Sennepsgule hytter er dagsturhytter/grillhytter osv. type hytter som ikke er ment for overnatting men som kan funke som nødly. Grå hytter er steinbuer av ymse kvalitet. Grønne hytter er jordgammer. Grønn dråpe er gapahuker. Brun dråpe er gapahuker/lavvoer av tre. Grå dråpe er steinhellere. Så har jeg vel en brun hytte som er en løe. Og ca. 4 lilla hytter som egentlig ikke er åpne. Den ene må man hente nøkkel, men kan brukes av alle, og hytta er så kul at den må med alikevel. Og få andre alternativer der . Og 3 av de andre lilla er statens ødestuer på Finnmarksvidda hvor det alltid er folk som tar imot/betjent, hvis ikke står det et rom åpent. Sånn omtrent skal det være. Men ingen garanti for at dette stemmer helt.

  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, wakananka said:

Mørkerøde hytter er hytter med senger, madrasser, kokemuligheter/hytter som er utstyrt for overnatting sånn ca. Oransje hytter er litt enklere med trebrisker og ta med mer utstyr sjøl. Sennepsgule hytter er dagsturhytter/grillhytter osv. type hytter som ikke er ment for overnatting men som kan funke som nødly. Grå hytter er steinbuer av ymse kvalitet. Grønne hytter er jordgammer. Grønn dråpe er gapahuker. Brun dråpe er gapahuker/lavvoer av tre. Grå dråpe er steinhellere. Så har jeg vel en brun hytte som er en løe. Og ca. 4 lilla hytter som egentlig ikke er åpne. Den ene må man hente nøkkel, men kan brukes av alle, og hytta er så kul at den må med alikevel. Og få andre alternativer der . Og 3 av de andre lilla er statens ødestuer på Finnmarksvidda hvor det alltid er folk som tar imot/betjent, hvis ikke står det et rom åpent. Sånn omtrent skal det være. Men ingen garanti for at dette stemmer helt. 

Takker! Meget fin forklaring.
Hvad hedder hytten som er så kul at den må med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.6.2018 den 13.47, Miamaria skrev:

http://www.blv.no/nyheter/luftbaren-gapahuk-til-kjerringstranda-1.2391251

Skal prøve å finne eksakt posisjon på denne, men det ser i hvert fall bra ut. (y) Ikke de beste ilandstigningsforhold for kajakk, men jeg skal nok få det til. 😂

Ser ut som det ligger en fin sandstrand ca. 1,5 km lenger nord. Åsand på kartet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.