Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaring med disse teltene?


Motorsaga

Anbefalte innlegg

Hei! 

Er ny på forumet og driver og ser på telt. Ser det er mange tråder om telt allerede, men finner ikke noen som omhandler Yaranga Light 3 eller Yaranga Light 4. Ser det er noen erfaringer med Bergans Trollhetta 3. Lurer på om det er noen som har erfaringer med en eller begge som kan anbefale evt. advare meg mot noen av dem?

Har funnet alle teltene på tilbud og lurer på hvilket jeg skal gå for. 
Bergans Trollhetta 3 - 3000,-
Frisport Yaranga Light 3 - 4899,-
Frisport Yaranga Light 4 - 5599,-

Spiller ikke noen stor rolle om det ikke er plass til 3 stk i teltet, men ser at det ikke er noen stor vektforskjell på 3- vs 4-mannstelt hos Yaranga og tenker da at det ikke er dumt å ha mulighet til å ha med en tredjemann på tur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har selv Bergans Trollhetta 3 og det er ett relativt stort telt som har greit med plass til 3 personer, liker også att det har et stort fortelt med plass til mye bagasje og rom for matlaging. Men dette teltet er best til 3 sesongs bruk siden hele siden som åpningen er på har en 3-5 cm stor åpning mellom duken og bakken som gjør at snøen kommer inn om det blåser dersom du ikke bygger opp med snø rundt. Elllers er det lett og sette opp og har gode DAC stenger og solid duk, men hos meg har noen av bardunfestene blitt revet av når jeg brukte det i sterk vind. Alt i alt så vil jeg si at man får mye telt for pengene, men nå er jeg selv på utkikk etter ett telt som er bedre egnet til helårsbruk enn dette, også får du lettere telt enn dette om du er villig til å gå litt opp i pris, veide mitt til totalt 3,5kg med de pluggene som følger med.

Mvh

Thor Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg var på tolvdagers vandretur saman med ei med Frisport Yaranga light sommaren 2015, og ho let vel. Meinar eg tagga ho i ein tråd med samme tema, så om du tek ein søkerunde på forumet trur eg du vil finne hennar brukarerfaringar. Hugsar ikkje anna enn at dei var god. Litt krøkk med oppsett i starten om eg ikkje hugsar feil, men det fekk ho orden på etterkvart, utan at eg i farta hugsa kva det var.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.