Gå til innhold
  • Bli medlem

Rab Expedition soveposer?


Terka

Anbefalte innlegg

Annonse

Må med skam melde at jeg er innehaver av et eksemplar, men ikke har fått brukt den på tur ennå. Byggekvaliteten er imponerende, men vær obs på at de er konstruert med tanke på å kunne ha dundress/tykke klær i posen om natten. Snittet er med andre ord svært generøst...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk for innspill! Bether safe than sorry?

Tenkte litt i samme gater som deg, men et av formålene med en slik pose er å få ned pakkvolum ift fiberpose med tilsvarende rating.

Jeg har fjellduk som ikke tas med på turer uten pulk, og alltid med en Thermal Bag/overlevelsepose frs Lifesystems i tursekken om det er snakk om tur med litt lengde eller høydemeter. Samt på bratte vinterturer med forventet overnatting blir et ettlags MWH telt med.

Har og bruk tykk dunjakke i MW Heilum 400 sovepose  (skulderbredde oppgitt til 76 cm) på tur i desember/januar, og "lag på lag" konseptet fungerer godt for min del. 

Vurderer dog Expedition posen til å være litt mer robust mtp evt fukt og slitasje, samt mer egnet for å ha på ekstra klær ved akkutt behov for det (selv om jeg  tror jeg ville fått plass til det i Andes posen også.)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Terka said:

Tenkte litt i samme gater som deg, men et av formålene med en slik pose er å få ned pakkvolum ift fiberpose med tilsvarende rating.

Alltid bedre safe than sorry, men etterhvert som man lærer seg selv å kjenne så lærer man grensene sine å kjenne. Det er også alltid bedre å bære nok enn å bære for mye.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.