Gå til innhold
  • Bli medlem

Følelsen av å være vektløs


Gjest Turlyst

Anbefalte innlegg

Gjest Turlyst

Etter 2-3 mil med tung ryggsekk, er det en nærmest vektløs opplevelse når jeg tar de første skrittene etter at sekken er satt på bakken. Det er nesten som jeg svever over terrenget. For meg er dette en herlig opplevelse etter alt slitet. Det gjelder å finne gode mål å se fram mot under lange og tunge dagsmarsjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Turlyst

Jeg burde kanskje vært mer på lettpakk siden enn det jeg er. Har en del lettere utstyr nå, men på 5-7 dagers turer blir det gjerne med litt godsaker. Er villig til å bære litt ekstra mat og godt drikke, for det er nok det som gjør at sekken blir tyngre enn nødvendig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker en episode ved nedre Roasten for en 10 års tid siden. Jeg og en kompis skulle være to uker på kanotur i Femundsmarka. Etter å ha båret alt utstyr opp til Roasten i to vendinger skulle jeg sette fra meg sekken ved utløpet og gå ned til vannet for å drikke. Det gikk ikke bedre til enn at jeg ble så lett på foten uten den tunge sekken, at jeg gikk på trynet i steinrammelet nede ved bredden.

Et fjernt minne nå etter at sekken er slanket med mange kilo 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.