Gå til innhold
  • Bli medlem

Johnsens turloggKrossen i Arguineguin og til Norskeplassen.


REJOHN

Anbefalte innlegg

Vi hang oss på Norskeklubben oppover.

P2053706.JPG
Hviledag på lørdag. Etter mange turer gjennom uka, var det på tide med en liten pause. Selvsagt ble det også på hviledagen en del spasering. Hotellet ligger jo ikke rett på siden av senteret i Puerto Rico. Det blir et par -tre kilomer hver vei.

Lørdagen ble for en stor del tilbrakt ved bassenget. Kjekt det og. Det minner mer om "syden" enn å traske opp og ned bakker. Hviledagen ble brukt til å planlegge søndagens tur. Nå har Norskeklubben tur hver søndag. Fra Puerto Rico og fra Arguineguin, med retur til et av stedene for medlemsmøte - med allsang og noe i glasset.

Edvin og Ann Margrethe vill ta følge med Norskeklubben fra Puerto Rico og gå til Norskeplassen. (Forbi hotellet, det ble bakken ned og opp for de.)
Resten av gjengen tok sikte på korset over Arguineguin. Et landemerke med god utsikt. Fra Korset var det for så vidt ikke fastlagt rute, men det var snakk om å gå om Norskeplassen.
P2053712.JPG
Været søndagsmorgen  var skikkelig bra. Sol, lite vind, og god temperatur - nettopp slik "syden" skal være. Det var sommer og sol og skikkelig bra da vi startet på bakken ned mot Balito, for så å ta opp mot selve korset. Og vi var ikke alene. Selv om det var tidlig, var det en god del folk på vei.
På vei opp bakken mot korset gikk vi på gjengen fra Norskeklubben som skulle til Norskeplassen. Vi så de igjen, et godt stykke under oss, fra toppen.
På toppen traff vi en gjeng jenter på tur. De ville også oppover mot Norskeplassen, men først etter å har blitt fotografert ved korset.
P2053715.JPG
Vi tok fatt på den lange veien oppover mot Norskeplassen. Forrige søndag hadde vi gått på sti nedover, og jeg håpet å finne denne stien på vei oppover.
Gjengen fra Norskeklubben kom opp mot oss, og de skulle gå denne stien. Vi hanh oss på, og fikk flott gølge oppover. Deter mye hyggeligere å gå på sti mellom busker og kratt - selv om stien er smal, og det er bratt.

Vi kom opp til Norskeplassen rett før gjengen fra Puerto Rico.

På Norskeplassen var det trangt om saligheten - en masse folk hadde samles. Ikke bare de som fulgte Norskeklubben, men også mange andre. En liten pause, og så tok vi fatt på nedturen - denne gang sammen med Norskeklubben og mot Puerto Rico, og medlemsmøtet.
P2053722.JPG
Noen gikk "veien" mot Puerto Rica, mens andre satset på stien ned "Røret". Og den stien er ikke helt enkel. Bratt og lang, og med litt klyving over "røret". Forrige gang jeg gikk ned her, tror jeg at jeg sa at det ville jeg ikke gjøre flere ganger. Jeg er ikke helt komfortabel i bratte bakker med løs grus.

Denne gangen var det en helt grei tur ned. Det tok riktignok et kvarter omtrent, men nestren uten problemer. Noe - fra Norskeklubben hadde vært ute og sopt vekk en del av den løse grusen, og på den måten gjort nedstigningen relativt enkel. Nederst i bakken begynner veien og asfalten, som vi fulgte til senteret i Puerto Rico.

P2053719.JPG
Det var alt kommet en god del medlemmer av Norskeklubben, og etter som deltakerene på søndagsturn også inntok lokalet, ble det rimelig fult. Opp mot hundre menesker til sammen.
Med allsang og øl....

Les hele artikkelen

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.