Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefaling av klokke


Ørretfiske25

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg også har Fenix 3 HR og er veldig fornøyd. Genialt å kunne velge hvilke data man vil ha vist på klokken og at den kan benyttes til navigering på fjellet. Jeg kjøpte unten safirglass, ettersom jeg sjekket med Garming og kan bytte glass 2,5 ganger inne hos Garmin for prisen det koster ekstra med Safirglass. Kjøpt heller ett overlegg til skjermen på Ebay til 50kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv Fenix3 HR og er fornøyd, Suunto har også tilsvarende produkt. Du burde ha litt is i magen da Garmin nå i disse dager slipper Fenix 5 - Så fort denne har kommet skikkelig på markedet så vil jeg tro prisene på ny Fenix 3 går ganske mye ned eller du kan finne flere til en OK penge på bruktmarkedet. 

Såvidt jeg har sett så har ikke Fenix 5 allverdens av ny funksjonalitet kontra Fenix 3 å dermed blir fenix 3 et enda bedre kjøp veldig snart :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv Fenix 3 HR, og er super fornøyd. Skal jeg si noe negativt er det batteri tiden. Men det er vel slik det er blitt... Før hadde vi mobiltelefoner som varte rundt en uke, nå skal vi være fornøyd med et par dager. Før hadde vi FM radio som også varte evig, nå holder dem noen timer. Før fantes klokker vi ikke husket om det var i fjor eller forfjord vi byttet batterier, nå er 4-5 dager før dem må lades... Ja det går stadig framover 😉

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suunto Ambit2 eller 3 peak HR har gjort jobben som både treningklokke og tur/navigasjonsklokke her :)
Edit: Batteritid ingen problem her i hvertfall. Jeg roter vekk laderen mellom hver gang. Et døgn eller to med kontinuerlig tracking (12t. pr. dag, ca.).

Endret av Skar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.2.2017 den 18.19, Tor-Erik-L-77 skrev:

Har selv Fenix3 HR og er fornøyd, Suunto har også tilsvarende produkt. Du burde ha litt is i magen da Garmin nå i disse dager slipper Fenix 5 - Så fort denne har kommet skikkelig på markedet så vil jeg tro prisene på ny Fenix 3 går ganske mye ned eller du kan finne flere til en OK penge på bruktmarkedet. 

Såvidt jeg har sett så har ikke Fenix 5 allverdens av ny funksjonalitet kontra Fenix 3 å dermed blir fenix 3 et enda bedre kjøp veldig snart :) 

Takker for svar. trenger den ikke enda, så kan vente jeg ;) Når slippes den nye 5'ern?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎11‎.‎02‎.‎2017 at 7:01 PM, Ørretfiske25 said:

Takker for svar. trenger den ikke enda, så kan vente jeg ;) Når slippes den nye 5'ern?

Ser ikke ut som Fenix 5 er tilgjengelig enda, tipper det tar 4-6 uker kanskje etter rykter funnet på nett :) 
Når Fenix 3 saphire HR ble introdusert lå den på nesten 6000,- deretter stabiliserte den seg på 5500,- for deretter igjen og falle til omlag 4700,- i Juli i fjor. Fra januar i år har den falt til omlag 4200,-.  Vil ganske sikkert tro den vil falle enda litt i pris når Fenix 5 Saphire HR blir skikkelig tilgjengelig. Følg med på prisjakt.no :) 

EDIT:

Ser nå at endel nettbutikker antar Fenix 5 i slutten av Mars så altså minst 8-10 uker da. Ser prisen er satt til 7500,- | Er lite i tvil om at en Fenix 3 til i overkant av 4 laken er et langt bedre kjøp ;) 

Endret av Tor-Erik-L-77
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær oppmerksom på at håndleddbasert puls kun fungerer korrekt kun ved lavt aktivitetsnivå, typisk gåtur eller fottur. Så fort du begynner å bevege deg over 140bpm så er den totalt utilregnelig, det gjelder også ved mye arm bevegelse. Dette gjelder alle klokker med pulsmåler innebygd. Du må derfor bruke klassisk pulsbelte rundt brystet til skikkelig trening.

Jeg valgte allikevel med innebygget pulsmåler da jeg liker å få 24-timers måling og data på puls, får da korrekt hvilepuls og ser søvnmønster osv - er glad i statistikk. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.2.2017 den 19.52, Tor-Erik-L-77 skrev:

Vær oppmerksom på at håndleddbasert puls kun fungerer korrekt kun ved lavt aktivitetsnivå, typisk gåtur eller fottur. Så fort du begynner å bevege deg over 140bpm så er den totalt utilregnelig, det gjelder også ved mye arm bevegelse. Dette gjelder alle klokker med pulsmåler innebygd. Du må derfor bruke klassisk pulsbelte rundt brystet til skikkelig trening.

Jeg valgte allikevel med innebygget pulsmåler da jeg liker å få 24-timers måling og data på puls, får da korrekt hvilepuls og ser søvnmønster osv - er glad i statistikk. :) 

Okey, takk for info :)

Er det mye ekstra for et magebelte til den type klokke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde meg på Garmin Fenix 3, synes den HR klumpen under klokka var ubehagelig så gikk for Suunto Traverse Alpha Stealth. Veldig fornøyd med den. GPS og høydemeter er veldig presist samt FusedAlti funker bra. Av erfaring tåler den å henge i telttaket og fryse ned av kondens, deretter tines påfølgende dag og funker like fint. 

Får pulsbelte til denne også. Koster vel rundt 800-900kr om jeg ikke husker feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21. februar 2017 den 20.01, kmgrime skrev:

Prøvde meg på Garmin Fenix 3, synes den HR klumpen under klokka var ubehagelig så gikk for Suunto Traverse Alpha Stealth. Veldig fornøyd med den. GPS og høydemeter er veldig presist samt FusedAlti funker bra. Av erfaring tåler den å henge i telttaket og fryse ned av kondens, deretter tines påfølgende dag og funker like fint. 

Får pulsbelte til denne også. Koster vel rundt 800-900kr om jeg ikke husker feil. 

Jeg betalte 649 på xxl :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.