Gå til innhold
  • Bli medlem

Voile 3 pin telemark- tilpasse kabel?


Linnea

Anbefalte innlegg

Hei,

har byttet binding til voile 3 pin telemark traverse, men har hatt problem med at tilpasse kabellengden til min sko. Som jeg forstår det er det meninga at man skal kappe etter ønsket lengde. Men dette var vanskelig, og så kan jeg ikke få skrudd den på igen, da den ikke vil passe helt i hullet...

 

noen med erfaring/ samme problem?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Linnea!

Jeg har en slik binding. Jeg tilpasser kabellengden gjennom å hekte kabelen av fra bindingen og skrur ut eller inn med hjelp av "krokene" for å justere lengden til skiskoene. Jeg kan ikke skjønne at en skal "kappe" noe...

Se filmen:

mvh Martin

 

 

Endret av Nils Martin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du harr veldig små sko kan det nok hende at kabelen stikker litt ut bak, men om den ikke er i veien trenger du ikke kappe den. 

Om du må kappe, merk hvor den står og hvor du ønsker å kappe. Ta den av bindingen foran og skru den inn og ikke ut. Altså ikke ta av hælbøylen, da kan du kappe uten å bekymre deg for å få den på igjen.

Har du alt kappet og ikke får den på, må du rette/slipe til tuppen for å få den på igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.