Gå til innhold
  • Bli medlem

Støy fra Goretex?


kirlan

Anbefalte innlegg

Hei! Har akkurat gått til innkjøp av en Arcteryx Beta AR pant som jeg planlegger å bruke både til vinter og sommerturer i fjellet. Forsåvidt fornøyd med passform, men jeg legger merke til at den lager en del lyd. Har foreløpig bare prøvd den på i huset, men den lager overraskende mye "støy" ved bevegelse. Er det andre som har erfaring fra Arcteryx eller lignende Gore Tex bukser, om dette blir plagsomt støyende ved bruk på tur? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal du ha lydløs jakke så må du nok over på Dermizax, bomull eller noe fleece lignende, sånn som de lager jaktklær av.

Lyden fra en Goretex jakke blir nok litt mindre etter hvert som du bruker den. Den blir mykere etter hvert, men i skogen vil den nok fortsatt lage noe lyd når busker og greiner skraper borti. På snaufjellet vil du nok ikke bry deg så mye med den lyden som kommer i vanlig bruk, det blir ofte mer lyd fra støvlene.

Jeg har også en Goretex jakke fra Arcteryx, en Theta SV jakke. Den brukes stort sett bare på høyfjellet og jeg legger ikke spesielt merke til støy når den er surret inn i seletøyet fra sekken.

Profil1.jpg

Denne jakken er grå på farge og er nesten usynlig på litt avstand. Jeg var en gang på tur sammen med en kamerat som gikk i en gul sykkeljakke. Vi møtte noen som kom mot oss og de sa at de hadde sett den gule jakken hans på en kilometers avstand, men de så ikke meg før vi kom opp over en bakketopp ca. 50 meter unna.

Noen liker å bli sett mens andre trives best med en litt mer anonym tilværelse.

Endret av REs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.