Gå til innhold
  • Bli medlem

Alfa Bever lisser over 220 cm.


Sølvrev1

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurer på om det finnes lisser som er lengre enn 220 cm. til Alfa Bever støvler, jeg får ikke til å snøre det øverste hullet på Bever støvlene mine.

 

Eventuelt om det er noen som kan tipse meg om noen som lager spesiallagde lisser eller lisser fra annen produsent. Jeg vet ikke hvor lange lisser jeg trenger. 250 cm. kanskje? Hvis de blir "for lange" så kan jeg bare surre dem en runde rundt støvelen i tillegg.

 

Går det an å bruke paracord eller er den for tykk og løs? Jeg kan smelte endene på paracorden men aner ikke hvordan jeg får til sånne hetter på lissene. Noen som har prøvd paracord som lisser?

 

Driver og fyller hullene i turgarderoben min så fint om noen kan hjelpe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Paracord funker bra som lisser hvis du får den slank nok i enden til at du får tredd den. Det finnes også lisser å få kjøpt i "løs vekt", på rull, men det er samme, potensielle, problem her. De kan være plundrete å få tredd. Jeg har kjøpt det flere ganger, men det er lenge siden sist, og jeg husker ikke hvor jeg handlet sist. Du får også kjøpt ferdige lisser fra Paracord, men det ser ut som 210 er lengste lengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en gang samme spørsmålet til butikken hvor jeg kjøpte mine første Lundhags støvler. De anbefalte en tynn klatresnor som ble smeltet litt i hver ende. Disse holdt like lenge som skoene, men de var litt glatte i starten. Ja så glatte at knuten hadde en tendens til å løsne under bruk. Dette løste jeg ved å rubbe dem litt med fint sandpapir og etter dette fungerte de helt perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Bruk"nylon" line av passe tykkelse og gjerne lit "matt" i overflaten så den holder knuten. Paracord forekommer meg litt for tykk og glatt. Og er overkill i bruddstyrke. Bare smelt endene over lighter. spytt på fingrene og rull enden til passe tykkelse og spiss form. Spytt ellers brenner du fingrene. Mine lisser mister alltid "hylsene", men jeg smelter endene som beskrevet. Teltbardun line har jeg brukt i nødsfall.

Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.