Gå til innhold
  • Bli medlem

Bivuakksko - en sikker vinner på vintertur.


Memento mori

Anbefalte innlegg

Når du kommer deg i teltet på vinteren er det veldig behagelig å få av seg skistøvlene. Putter da beina i et par bivuakksko, hvis det er kaldt putter jeg et par håndvarmere oppi først. Tørre sokker, og legger de fuktige på tørkelofte. Legger også sitteunderlaget i bunn av kuldegropa og har beina på disse. Sitter som en konge og smelter snø og lager mat. De kan deles, slik at du enkelt kan tørke de, om de skulle bli fuktige. Gode nok såler til en liten tur ut for å sjekke telt og tømme tanken. Noen bruker de også som ekstra varme i soveposen. Mine er noen år. men det er flere merker å velge i. Test av sko48d9c13f-fb05-41b9-b5ee-004bff0b4819.jpg

37407d82-3164-4b58-9b7b-c541edb8d3d6.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forsvarets fotposer med liggeunderlag som innleggsåler (forsvarets gammle hvite/grågrønne underlag holder seg best) og kartanker er en billig og kjempebra løsning. Kjekt at de er vanntette og.

Kartanker er vesentlig billigere nordpå, men ett rimelig alternativ kan være å bruke slike strikkatøffler laget av kvaderatiske lapper, mener å huske at @Tessatroll bruker/brukte slike og var fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Etter brenner, godt liggeunderlag og sovepose er bivuakksko noe av det viktigste jeg har med meg. Jeg har endt opp på Rab-tuntøfler med Helsport Bivuakksko utenpå. Helt suveren kombinasjon. Funker helt fint til å tusle rundt ute og fiske på isen også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Sig Man skrev:

Forsvarets fotposer med liggeunderlag som innleggsåler (forsvarets gammle hvite/grågrønne underlag holder seg best) og kartanker er en billig og kjempebra løsning. Kjekt at de er vanntette og.

Kartanker er vesentlig billigere nordpå, men ett rimelig alternativ kan være å bruke slike strikkatøffler laget av kvaderatiske lapper, mener å huske at @Tessatroll bruker/brukte slike og var fornøyd.

Stemmer :) funkar fint. Det samme gjer ulltøflene frå KID interiør. Har brukt desse litt omeinanna etter at duntøflene gjekk til helsikkes, og synes at ulltøflene varmemessig er eit betre alternativ enn dun. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.