Gå til innhold
  • Bli medlem

Unngå å fryse på henda


Memento mori

Anbefalte innlegg

Det er ikke til å unngå at hansker/votter må av på tur. Når det er kaldt og litt vind blir det fort kaldt. Jeg bruker ofte et par meget tynne kvalitets monteringshansker, da kan jeg gjøre det meste uten at jeg må ta de av meg. Mye bedre enn bar hud. Men gode hansker koster fort vekk et par hundre kr. De er så tynne at du kan ha de på inni vottene. Vet noen bruker tynne skinnhansker, med jeg syns de blir litt ufølsomme, og da er jeg plutselig barhendt igjen.IMG_0223.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Disse er greie, veldig tynne. Ikke som monteringshansker som er gummiaktige. 

TEGERA® 9100

EN-samsvar: EN 388, 1121

 

Syntetisk lærhanske, Uforet, 0,5 mm, Microthan®, Nylon, Cat. II, Svart, grå, gul, Kromfri, Forsterket pekefinger, Elastisk kant 180°, for finmonteringsarbeid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker disse røverne her til både friluftsliv, oppsetting av telt og kjøring av radiostyrt bil om vinteren, samt jakt.  "Testvinner i Bladet Jakt. Ekstremt god passform, fingerfølelse og slitestyrke. Fungerer på smarttelefonskjermer. Perfekt til jakt, friluft og øvrig sport/fritid. Slitesterkt syntetisk lær og 2-veis strech Spandex. Kan vaskes i maskin."

 

https://www.xxl.no/mechanix-original-mechanix-hanske/p/1100081_2_style?utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Mechanix Original Mechanix hanske&f=0&utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Mechanix Original Mechanix hanske&f=0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker pulsvarmere i tillegg til votter/hansker ved behov. Gir ekstra varme til utsatt området (håndledd/pulsårer). Fin å ha også om man må av med votter/hansker for finarbeid, da kan fingrene "nød varmes" ved å knyte handa og stikk fingertuppene inn i pulsvarmeren.  Aclima sine i merinoull er passelig tynne/varme til ha inni votter/hansker syns jeg:
www.prisjakt.no/#rparams=ss=aclima puls. 

Bruker også ha ha med et par svært tynne og lette gummierte "hagehansker" (gummiert på innsiden/håndflatesiden, stoff på oversiden) som gir litt beskyttelse til fingertuppene + godt grep ved behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.