Gå til innhold
  • Bli medlem

Lime/tape evazote?


Anbefalte innlegg

Jeg har anskaffet to 10 mm tykke plater av Evazote (1m x 2m) som jeg tenkte å bruke som isolerende gulv i teltet. Jeg skulle gjerne limt eller tapet dem sammen til en sammenhengende plate før jeg formskjærer dem. Er det noen her inne som har gjort dette med god erfaring? Brukte dere i så fall lim eller tape?

Platene skal jo ligge kant i kant, så jeg hadde i utgangspunktet tenkt å satse på gaffatape. Men så fikk jeg akkurat overlevert en tube neopren-lim som kanskje kunne vært aktuell å bruke. Noen som har erfaring med neopren-lim? Kan den brukes sammen med eks et tynt tøystykke som armering over og under skjøten i stedet for gaffa? Er redd det kanskje vil bli mer klin med lim enn med tape.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ang lim så har jeg ikke peiling.

Men når det gjelder teip ville jeg forsøkt slik teip man bruker på bygg til å lappe sammen plast og vindsperre. DAFA tror jeg er ett merke, og den er armert med tynne tråder. Den er så sterk at om du klistrer den til en planke river du med deler av treverket om du river løs teipen igjen.

Den har slik folie som du må ta av, så det er genialt å ha litt liggende i sekken til å reparere ting. Den tåler frost, og er mange titalls ganger bedre og kraftigere enn gaffateip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke limt Evazote men en del Minicel. Mye det samme. Det jeg har best erfaring med er vannfast kontaktlim. Sist brukte jeg Bostik A3 og det ser ut til å funke bra. Casco S9 Super er ikke duganes når det blir vått.

Jeg hadde styrt unna neoprenlimet om det er den tykke sorte guffe typen. Vanskelig å få tynt nok utover er mitt intrykk av det.

Med en skikkelig gaffa eller spinnakertape ryker skummet før tapen går i limfugen så det er nok det enkleste og beste alternativet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Det ble gaffatape på meg. Kikket litt på vindsperretape også, men fant ut at meterprisen var noe høy i forhold til mitt behov.

Jeg og turkameraten min var på fem dagers tur i Femundsmarka forrige uke og det isolerte gulvet i teltet svarte absolutt til forventningene. Det ble enda større pakkevolum på teltet enn jeg hadde forestilt meg, men heldigvis var sleden lang nok.

Neste prosjekt blir å lage stor pakkpose til teltet.

DSC_1105red.jpg.f4d50f6343acea0fd91f7db58de4be4f.jpg

 

DSC_1101red.jpg.a3f22fa2beaff934d1157c16e35c809a.jpg

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.