Gå til innhold
  • Bli medlem

Bomveger ..og mangelen på markering i kart


northern_fov

Anbefalte innlegg

Hei, må bare ventilere..

Jeg er litt under middels sprek og er ikke på veldig mange fjellturer i året, derfor er rekkevidden min noe begrenset. Det betyr at jeg under planlegging av turer forsøker å finne områder ikke alt for langt unna vei eller parkering. Noe som irriterer meg (grenseløst) er mangelen på markering av bomveg evt. bomveg + betaling. De forskjellige kartene kan ofte vise forskjellige ting og jeg ender opp med å bruke timesvis på kun å undersøke fremkommelighet. Jeg har vært på turer der det plutselig har dukket opp en låst bom uten at den er markert i noe kart og har måtte innfinne meg i å gå timesvis ekstra. Jeg har full forståelse for at grunneiere vil ha minst mulig trafikk på sine private veier, men det burde være krav om at oppført bom må innmeldes til myndighetene slik at kartene kan oppdateres. Ikke vet jeg hva en bom med betalingsløsninger koster men jeg er absolutt villig til å betale noen kroner for å kunne komme meg frem.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen kart viser dette bedre enn andre. F.eks ut.no og Navida app stemmer i mange tilfeller for sperrede bommer.

Jeg betaler også gjerne noen kroner for bomveier for å komme til nye steder.

(I tillegg synes jeg det er barnslig moro å kjøre slike veier, men den diskusjonen hører vel hjemme på Land-Rover forumet.-)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.