Gå til innhold
  • Bli medlem

Prosjekt pulk til hele familien


Perkristian

Anbefalte innlegg

Annonse
  • 4 år senere...

Hei,

Jeg holder på med en tilsvarende pulk og har et spørsmål:

På diverse forum leste jeg mange meninger om lakk. Det ble påstått at lakken ikke måte være for hard da glassfiberen er fleksibel, noe som i sin tur ville gi sprekker i lakken (om den var for hard). Bengalakk ble anbefalt, og påført. Men jeg ser jo allerede nå, før den er tatt i bruk, at det ikke holder. 

Hva har du brukt?

Vennlig hilsen

Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nessehh skrev (7 timer siden):

Hei,

Jeg holder på med en tilsvarende pulk og har et spørsmål:

På diverse forum leste jeg mange meninger om lakk. Det ble påstått at lakken ikke måte være for hard da glassfiberen er fleksibel, noe som i sin tur ville gi sprekker i lakken (om den var for hard). Bengalakk ble anbefalt, og påført. Men jeg ser jo allerede nå, før den er tatt i bruk, at det ikke holder. 

Hva har du brukt?

Vennlig hilsen

Håvard

Han skal få svare selv, selvfølgelig.

Men jeg har bygget kajakk, der brukes 2-komponen PU lakk, eller 2 komponent PU maling over glassfiberen og epoxyen.

Som lakk har jeg brukt dyre saker, Epifanes. Den hadde mer tørrstoff enn biltema, og det blir da mer lakk av lakkingen.

En kompis som gikk for maling brukte biltema sin, det virker bra.

Sterke saker.

Endret av Marius Engelsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.