Gå til innhold
  • Bli medlem

Lette teleskopstaver fra 115 cm og opp?


Ullsokk

Anbefalte innlegg

Tiåringen trenger nye staver - igjen. Jeg vurderer å koste på noen teleskopstaver så har hun staver "så lenge hun er til". Vil helst ha flick-lock (ikke skru) og minimumslengde 115 cm. Og fortinnsvis noen som ikke er så tunge eller store i håndtaket. Ser BD har noen teleskop for barn men de blir for korte (Fjellsport.no). Har noen tips eller erfaringer å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jag har haft Black Diamond, 2 delad i aluminium som jag var nöjd med. Lyckades dock köra av en stav för ett par år sedan. Ersattes med nya 2-delade från Kompredell som jag köpte på Stryn Sommerskisenter som demo-ex till bra pris. Inte lika sköna att åka med som Black Diamonds, men lättare och styvare. 

Jag har också ett par Leki (som köptes för att ersätta black diamond som kördes av) som jag inte tycker om. Tunga och med dålig balans. Troligen kinesiska, precis som Balck Diamond. Kompredell är tillverkade i Österrike. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv BD-teleskopstaver nå, men tiåringen syntes de er litt tykke i håndtaket til å ha et komfortabelt grep - det kan jeg forstå. Ser det er en skrue i toppen der, kanskje det er mulig å ta av selve håndtaket og bytte med et enkelt kork-håndtak...? Dette må forskes litt på. Stavene ellers er jo litt (for) tunge, men greie. Det må kanskje bli slik med alu-staver, å ha noe mer lettvekt men sprøtt blir en sjangse jeg ikke tar på tur. :) 

Da skal jeg iaf styre unna Leki, takk for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ullsokk skrev:

Godt tips, @virrma. De ser mindre ut i grepet enn BD sine. Hun syntes det er greitt med de "knottene" som stikker ut der på håndtaket? 

Jeg har ikke spurt, men hun har ikke sagt noe om det i alle fall. Tror det er litt kult at det er ordentlig voksenstaver, så hun var nok positivt innstilt fra starten. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.