Gå til innhold
  • Bli medlem

Snø søkes - Finse? tur til uka- inntil fem dager


Anbefalte innlegg

Jeg har nesten pakket klart, og reiser trolig på mandag førstkommende. Ser det er utrolig lite snø, turen jeg hadde tenk utgår. Ser ut som område rundt Finse gir muligheter. Pakker for en 3-5 dagers tur men har mulighet og mat/drivstoff for en uke. Tenker ikke å gå så langt, men mest kose meg på tur, og testet ut mitt nye Helsport Patagonia. Noen tips om hvor jeg bør gå? regner med at det ikke er noe som er kvistet eller kjørt opp av betydning, men det gjør ikke noe. Har dere forslag til tur fortrinnsvis over tregrensa.  

3a0cd9dc-4eea-4765-a93d-e651a8dbf4d6.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med Trolløypa Sør fra Venabu til Lillehammer? Enkelt med både bil og tog, i underkant av 3 timer med bil fra deg. Jeg gikk denne i starten av februar i fjor. Brukte 4 dager, koste meg max! Veldig fine områder. Gikk Venabu-Jammerdalsbu-Vetåbua-Hornsjø-Lillehammer. Ellers kan jeg anbefale Rondane på ski 😁 Utrolig mange fine rundturer der! Fek Mysuseter-Rondvassbu-Dørålseter-Bjørnhollia-Rondvassbu-Mysuseter. Burde være nok snø der! Skekket litt på webcamera nå. 

Ser du har telt, men skriver bare navnene på etappene ut fra dnthyttene 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig lite snø i fjellet i Sør-Norge. IMG_0162.JPG

Finse i går, 3 pluss og lett yr/regn.IMG_0154.JPG

Haugastølområde, overvann og enda mindre snø.IMG_0176.JPG

Hard skare og isete på Finse. Hadde problem med å få ned snøplugger. Måtte stå på Rottefellaspaden for å få laget kuldegrop i forteltet. Et par lokalkjente advarte mot usikker is. De var en dame som hadde gått gjennom for ca 14 dager siden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

Var netopp på hytta i Ålsfjellet - ikke så langt fra Vidda og talte med folk som var innenom Finse 

PÅ Vidda og i Nordfjella har det blåst mye og lite snø, veldig isglatt og skarete. Jeg fik knap kjørt med hundene ved hytta og rundt htta bare stålis. 

Sjekk snø her: https://www.yr.no/observasjonar/snølista.html  Turist foreninger og destinasjoner oppgir som regel kunstsnø i alpinlegget - ikke i terreng. 

Helst skal du østpå til Trysil, Evt. Trollløype - Sjekk hva som er kjørt der. Fin tur, særlig hvis man går Staurløypa over fjellet fra Jammerdalsbua til Venåbu. Hvis jeg husker riktig.

Gausdal Vestfjell og vanligvis et bra snøhull. Har gått i knedyp løsssnø med pulk der for noen år siden. Ikke så vind utsatt - "snille fjell".

Hilsen Elgen 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.