Gå til innhold
  • Bli medlem

Skisko


jade1851

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nå bestemt meg for å innvestere i fjellski. (har kun gått på langrenn) Det blir enten Åsnes Cecilie eller Åsnes Liv på 175,ettersom jeg ønsker litt kortere ski. Er 166 høy og 62kg. Men det er skiskoa som bekymrer meg:( Jeg er plaget med veldig kalde føtter og skal jeg ha glede av turene mine så må jeg ha gode sko. Har sett på Alfa Quest Dynamic W - Gtx, hva tror dere om disse? Bruker str 37 til vanlig,bør jeg gå opp en str for å få plass til ekstra sokker og såler? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei

Generelt om vinterstøvler/skisko er min erfaring, at man holder varmen best når det er romslig omkring forfoten/tærne, så de kan beveges. Dette er viktigere for meg enn meget tykke sokker.

Så du bør velge skisko med en romslig passform for DINE føtter - og etter min mening også gjerne et nummer større enn til vanlig, så det faktisk er plass til både tykkere sokker og en bedre innersåle enn støvler normalt blir levert med. Fx. tykk filtsåle eller såle med bedre fotseng.

Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine føtter passer ikke Alfa sine sko, så jeg bytta de ut med Crispi Stetind. Kjøpte en str større enn vanlig for å få plass til neversåle/ullsåler og ekstra tykke sokker. Er kanonfornøyd med skoene. Jeg anbefale å legge litt tid og ekstra penger på å finne solide, varme sko som passer akkurat din fot- dersom du ser for deg lange vinterturer og overnatting ute. Jeg sliter selv med kronisk kalde føtter etter forfrysninger mange år tilbake, men med ullsåler, ullfrotte og engangs varmeposer til teltbruk/pausebruk så berger jeg meg bra. Dersom skoene kun er ment for bruk på de absolutt kaldeste turene, så ville jeg gått opp enda en str for å få plass til ullkartanker. Evt kan du vurdere varmesåler som går på batteri. Lykke til og god tur :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 16.1.2017 at 18.35, dimex skrev:

Cecilieskiene ser ut til å ha blitt utsolgt fra nettbutikken idag... De har dog fortsatt amundsen-pakken til 2999,-

Fant ut at cecilie skiene blir for brede i skispor, så ettersom jeg kommer til å gå både i og utenfor løypa så ble det Åsnes Liv på meg😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.