Gå til innhold
  • Bli medlem

Syk pris!!!!!


Gjest Turlyst

Anbefalte innlegg

Annonse
On 2017-01-16 at 7:07 PM, Björn said:

Intressant att detta lyfts just nu när Oxfam redovisar hur rikedommen är fördelad i världen.

https://www.oxfam.org/en/pressroom/pressreleases/2017-01-16/just-8-men-own-same-wealth-half-world

Testa hur du ligger till här:

http://www.globalrichlist.com/
 

Jag kom skapligt på inkomst, men dåligt (topp 12%) på wealth, troligen för att jag inte äger bostaden. Man jag kan ju i alla fall glädja mig åt att det kunde ha varit värre...

Jag tycker förståss, med tanke på min egen förträfflighet, att jag borde ligga i toppskiktet på både inkomst och wealth. Bedrövligt t.ex. att jag skall behöva åka flygplan i ekonomiklass när jag borde åka chartrat plan eller privatjet. Men så är det här i världen rant.gif.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Jeg ønsker meg en rask og komfortabel sykkel jeg kan sykle dagsetapper over flere dager. Ha med en egnet sekk med nødvendig utstyr og bankkort/kredittkort til overnattinger på hytte/hotell/høyfjellshotell. Den koster 4-5 Hilleberg telt, men laaaangt under de 160 000 kr tråden startet med. Den er forholdsvis kostbar, men ikke helt galematias.

Jeg skal sykle Kongsberg - Rjukan(1.natt) - Rauland - Dalen(2.natt) - Vrådal - Skien(3.natt) - Siljan - hjem

Trolig bruker jeg denne, som jeg allerede har.

643995_large_9CF133A2-A660-11E3-AC7E-E60A0FC1163B.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
25 minutter siden, Radiosugge skrev:

Et tips hvis du har råd er å kjøre foodless. Kjøpe mat ute til absolutt alle måltider, ingen dødvekt, ikke noe oppvask, etc. Men du må spise der maten er, og det blir relativt dyrt. 

Det var det som var planen - foodless. Har med matpakke, gel og barer, samt sportsdrikke. Og alt nødvendig utstyr jeg kan få i en 40 liters sekk. Jeg har en GPS computer med alle nødvendige funksjoner og stor skjerm. Liker å holde oversikt over en rekke parametre :)

Overnatting på Rjukan hytteby, Dalen hotell og et egnet sted utenfor Skien. Jeg trenger frokost, middag og ett par øl på kvelden. Underveis har jeg matpakke. Kan ev. stoppe for å kjøpe mat underveis. Den ene etappen er ca. 150 km lang, så her må jeg raste og spise underveis. På de andre etappene holder det med medbragt mat. Det blir turtempo. Bakker går fint, men jeg er mindre glad i sterk motvind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, TEEDJAY skrev:

Flotte sykler :-) 

Du får kjøre en bagasjeløsning ala dette @JanRH, så kan du være selvforsynt og høvelig aerodynamisk :-) 6897438817_d2bb11b39b_o.jpg

 

Fin bagasjeløsning, men hadde kanskje ikke løst mitt behov for for transport for å komme inn i turområdene nord for Lysefjorden.

Nilsebu1.JPG

Men til landeveisbruk om sommeren så velger jeg stort sett en annen sykkel. Men selv om det finnes mange fine sykler på markedet så betaler jeg, en amatør, ikke like mye for en sykkel som for en brukbar bruktbil, det får da være grenser.

CIMG8027.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, REs said:

Fin bagasjeløsning, men hadde kanskje ikke løst mitt behov for for transport for å komme inn i turområdene nord for Lysefjorden.

Nilsebu1.JPG

 

CIMG8027.JPG

Den metoden jag brukar använda vid kombinerad fot/cykel tur är att ta packningen i packväskor på cykeln. Ryggsäcken på bagagebrettt. Sedan packar jag om när jag kommit till den punkt fotvandringen tar vid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Johan2000 skrev:

Den metoden jag brukar använda vid kombinerad fot/cykel tur är att ta packningen i packväskor på cykeln. Ryggsäcken på bagagebrettt. Sedan packar jag om när jag kommit till den punkt fotvandringen tar vid. 

Jeg kan avsløre en liten hemmelighet.

Jeg syklet ikke fra Lysebotn og opp til Nilsebudammen, jeg ble kjørt opp med bil. Men jeg brukte sykkelen ned igjen. Har du vert her så forstår du hvorfor.

Jeg har sett to personer som syklet opp denne veien, men de hadde lette racer sykler og treningsklær og var ganske slitne når de kom til toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
22 minutter siden, REs skrev:

Jeg har sett to personer som syklet opp denne veien, men de hadde lette racer sykler og treningsklær og var ganske slitne når de kom til toppen.

Hvor mange høydemeter er det og hvor lang er distansen fra bunn til topp? Stigningen høres tøff ut.

Jeg har bare syklet bunn av stigningen mot Gaustatoppen til Flisetjønnskaret. Det er 14 km, 1025 høydemeter og 10% stigning i snitt. Tungt nok når man ligger på 83 - 87% av makspuls hele veien. Det er den verste bakken jeg har syklet. Nå må jeg ha motor i ramma inntil jeg kommer i form, såkalt mekanisk doping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, REs skrev:

Fin bagasjeløsning, men hadde kanskje ikke løst mitt behov for for transport for å komme inn i turområdene nord for Lysefjorden.

Ha, med den sekk sitter salen da oppe i drøpelen😁 For meg er større sekk og sykkel uforliknelige størrelser! Bruk bagasjebrett i ulike former.

Elgen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JanRH skrev:

Hvor mange høydemeter er det og hvor lang er distansen fra bunn til topp? Stigningen høres tøff ut.

Jeg har bare syklet bunn av stigningen mot Gaustatoppen til Flisetjønnskaret. Det er 14 km, 1025 høydemeter og 10% stigning i snitt. Tungt nok når man ligger på 83 - 87% av makspuls hele veien. Det er den verste bakken jeg har syklet. Nå må jeg ha motor i ramma inntil jeg kommer i form, såkalt mekanisk doping.

Det er ca, 730 høydemeter og turen tar ca. 55 min. med bil. Jeg tror det er ca. 30 km med anleggsvei og en tunnel uten lys som brukes til lagerplass for tilhengere og snøscootere.

Sikkert fullt mulig å sykle hvis du ikke har bagasje, men med 15 - 20 kilo på ryggen så er det enklere med bil.

Endret av REs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Turlyst

Innad i sykkelmiljøet er ikke uvanlig med sykler til 30 000 - 40 000 kr. En lett og god sykkel med flotte hjul og elektrisk gir koster fort det. Prisene har økt kraftig med den økende etterspørselen.

Det ble diskutert en sykkel til 129 900 kr på et forum jeg er medlem av. Helt spinnvilt kom frem. Meget gode tursyklister og aktive ryttere bruker vanligvis ikke så mye penger på sykkel. Tviler på at du finner mange til over 70 000 kr. Nyfrelste middelaldrende menn med stinn lommebok skal vel ha det dyreste de kan få tak i. Sikkert viktig å ha dyrer sykkel enn naboen og kollegaen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
15 minutter siden, TomWithoutVom skrev:

Synes egentlig at det er vel så merkelig at vi bruker tankegang på dette.  Er det ikke flott, da at ingen tvinger oss til å kjøpe sykkel til 160K?

Det må vel være noe å være glad for?   😁

Jo, egentlig har du helt rett. Ingen tvinger noen til å betale 160K Tror mange er glade for det.

Jeg knakk en karbonramme og herpa det meste av en sykkel til 35K i et ritt - det var traumatisk det............ Ikke så opptatt av helsa, men sykkelen - det var ille :) Kanskje derfor man ikke tørr ha så dyr sykkel i ritt grunnet fare for velt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Chalshus skrev:

Er hagler fra Purdey bedre?

Ja, hagler fra Holland & Holland samt Purdey er nok det ☺️
Archie Coats skøyt drøyt 4 millioner skudd med sin Holland & Holland sideliggeri løpet av sin karriere.
Hagla var vel bare innom for å bytte noen fjærer og utsliite tennstempler. Prøv det med noe annet enn med
"Best guns".

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Jeg ønsker meg denne men prisen er litt stivere enn hva jeg liker. Skulle få 8 000 kr i rabatt da. Shimano el.gir, karbonhjul, skiver og det meste i karbon. Giant er et av flere anerkjente og kostbare merker.

TCR-ADPRO-D-Comp.jpg?width=2000&quality=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.