Gå til innhold
  • Bli medlem

Bruk av Garmin basecamp


André Pedersen

Anbefalte innlegg

Hei jeg lurer på om noen kjenner godt til Garmin basecamp (for mac om det er noe forskjell) 

Kjøpte et norgeskart på friluftsmagasinet og finner kart både på gps og basecamp. 

Problemet er at når jeg velger "lag rute" og da setter et startpunkt og sluttpunkt så velger den ikke en rett strekke,

den kan dra langt til siden for nærmeste sti.

Det jeg ønsker er å ha helt frihet til å lage en rute uten at ruten blir dratt mot stien og veier (jeg har valgt gåtur)

 

ser frem til å høre om noen har greie på dette. takk.

 

Mvh .Andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den funksjonen har jeg ikke prøvd før. Den var jo litt snodig.. Har ikke satt meg inn i den

Funker det bedre om du bruker funksjonen "Nytt spor" i stedet? Hvis jeg skal lage meg en plan hjemme for en tur så bruker jeg enten den funksjonen eller vanligvis så lager jeg bare passende veipunkt å navigere mot underveis på turen og kaller de noe á la turXX001 turXX002 osv.

Ble litt drodling her, blir det til noe hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har engelsk versjon av Basecamp (for Windows), og der kan jeg velge en rutingtype som heter Direct. Da vil ruten jeg tegner ikke ta hensyn til stier og veier i nærheten. Vil jo tro du har en lignende innstilling for Macversjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.