Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellsko fra Ecco


Fjellkklatrer123

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg har vært en Ecco tilhenger i mange mange år og hatt sko i mange fasonger og varianter. De har vært bombesikre og jeg har aldri greid å slite ut overdelen.

MEN, sålene har blitt av dårligere og dårligere kvalitet, de har både sprukket og smuldret opp. Siste paret jeg kjøpte var en slags fjell/vinterstøvel i Yak lær som jeg kjøpte på en outlet. Støvlene så bra ut og kjentes bra ut, men sålene er en katastrofe. De er livsfarlige på snø og is, ikke engang Cherrox'ene, som i barndommen høvlet under for å få mest mulig glatte, var glattere enn disse. De klikker som damesko når jeg går på asfalt. Den elendige sålen har gjort at jeg kun har brukt de noen få ganger.

Så jeg har dessverre pådratt med en kraftig"såleskepsis" for Ecco. Så studer sålen nøye og prøv å vurder hardhet og grep veldig nøye. Ta med en vannflaske og se etter gulv med marmorflis i butikken eller på vei inn, prøvegå støvlene på flisene, og skvett litt vann på for å sjekke friksjonen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel

Jeg har ikke selv brukt disse ecco støvler, men prøvd dem i butikk. Det er ikke mye stivhet i dem, så jeg vil betegne dem som joggesko med høyt skaft. 

Ecco sålen håpet jeg var blitt bedre. For år tilbake hadde elgkalven et par ecco støvler, hvor polyurethan sålen disintegrerte fullstendig midtveis på en 4 dages tur på Norefjell. Takket være mye gaffa-tape kunne hun gå på den støtdempende såle til heisanlegget, hvor de ble etterlatt.

Ecco fin sko er vel greie nok.

Elgen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.