Gå til innhold
  • Bli medlem

Tråd for de som ønsker å promotere egen avstemming


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

Gjennom årene har vi fått mange henvendelser og ikke minst poster/tråder fra medlemmer som ønsker å få klikk/promotere sine egne plasseringer i ymse avstemminger på nettet. Innleggene kan være litt kontroversielle siden de som har avstemmingene ønsker stor trafikk og lenker inn til sine sider. Samtidig burde vi ha et system slik at de av oss som ønsker å samle klikk kan gi beskjed om sin deltagelse til andre medlemmer.

Så for å unngå at hvert medlem oppretter egen post for å reklamere for sin avstemming, så lager jeg denne samletråden. Nye emner om dette vil vi også flytte inn i denne tråden.

Så deltar du i en avstemming legg inn lenke i denne tråden - og kanskje noen ord om hvorfor vi skal stemme på deg. Forsøk å hold tråden fri for andre diskusjoner.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
18 minutter siden, Gittiamo skrev:

Jeg promoterte deg på min FB-vegg. Sådetså. Jeg har lettlurte venner. Du får min stemme fordi du "avdramatisere" turliv og viser at det kan gjøres enkelt og spontant. Selv om man helst bør ha Hilleberg. 

Så utrolig hyggelig, nå blei jeg helt rørt, det var utrolig snilt av deg og i like måte, bra å ha noen andre kule friluftslivsjenter som er ca like geeky og like aktive her inne som meg :D. Men ja, helst Hilleberg seff! Heldigvis tror jeg ikke jeg vinner denne konkurransen, så jeg skal nok slippe å få meg Helsporttelt 🙈🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Sovjetunionen skrev:

Så utrolig hyggelig, nå blei jeg helt rørt, det var utrolig snilt av deg og i like måte, bra å ha noen andre kule friluftslivsjenter som er ca like geeky og like aktive her inne som meg :D. Men ja, helst Hilleberg seff! Heldigvis tror jeg ikke jeg vinner denne konkurransen, så jeg skal nok slippe å få meg Helsporttelt 1f648.png1f648.png

Nhææ. Synes du kan vinne jeg, slik at du kan verve andre ved å låne/leie ut teltet 😇 tenk deg for en god gjerning det er da :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Gittiamo skrev:

Nhææ. Synes du kan vinne jeg, slik at du kan verve andre ved å låne/leie ut teltet 1f607.png tenk deg for en god gjerning det er da :) 

HAHAHA, sant det! Da blir det utlånstelt, utlånspose og utlånssekk :D Har egentlig nok venninner som gjerne vil teste, men som ikke har utstyret, egentlig burde vi lage en utstyrslånebank i Oslo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sovjetunionen skrev:

HAHAHA, sant det! Da blir det utlånstelt, utlånspose og utlånssekk :D Har egentlig nok venninner som gjerne vil teste, men som ikke har utstyret, egentlig burde vi lage en utstyrslånebank i Oslo. 

Jeg er helt for en slik utstyrslånebank. For mange som ikke tør dra ut fordi de ikke har utstyr. Og det er vanskelig å gå fra 0 til 100 om man ikke aner hva man trenger, eller om man i det hele tatt liker å være ute (selv om jeg er sikker på at alle innerst inne liker å være ute) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gittiamo skrev:

Jeg er helt for en slik utstyrslånebank. For mange som ikke tør dra ut fordi de ikke har utstyr. Og det er vanskelig å gå fra 0 til 100 om man ikke aner hva man trenger, eller om man i det hele tatt liker å være ute (selv om jeg er sikker på at alle innerst inne liker å være ute) 

Denne burde vi vel skille ut om vi skal snakke mer om dette før det avsporer tråden .. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha @Sovjetunionen.. Fantastisk tale! Du hadde allerede fått min stemme, og jeg får ikke avgi to dessverre, men jeg hadde vært enda mindre i tvil etter å ha lest innlegget her.
Historien din er ganske fin, og selv om min ikke er lik, så er det elementer der som de fleste kan kjenne seg igjen i. Som ekstrovert, sannsynligvis statistisk uteligger (hoi! dobbelbetydning), trodde jeg selv at friluftsliv ikke var noe for meg. De fleste fremstillinger av friluftsfolk gjør at det er naturlig å anta at de fleste trives godt i egen selskap, og helst bare i egen selskap. Jeg drar ikke på tur alene, selv om jeg har prøvd det. Stillheten og utsikten nytes best med andre, og er det ikke dokumentert på insta, så har det ikke skjedd.

Jeg håper du vinner slik at flere kan forstå at friluftsliv er en reise og ikke bare en tilstand. Bare ikke flash den der gullbelagte soveposen din så mye. De fleste har ikke en nyre å selge for å kjøpe seg noe sånt. :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Prebb skrev:

Hahaha @Sovjetunionen.. Fantastisk tale! Du hadde allerede fått min stemme, og jeg får ikke avgi to dessverre, men jeg hadde vært enda mindre i tvil etter å ha lest innlegget her.
Historien din er ganske fin, og selv om min ikke er lik, så er det elementer der som de fleste kan kjenne seg igjen i. Som ekstrovert, sannsynligvis statistisk uteligger (hoi! dobbelbetydning), trodde jeg selv at friluftsliv ikke var noe for meg. De fleste fremstillinger av friluftsfolk gjør at det er naturlig å anta at de fleste trives godt i egen selskap, og helst bare i egen selskap. Jeg drar ikke på tur alene, selv om jeg har prøvd det. Stillheten og utsikten nytes best med andre, og er det ikke dokumentert på insta, så har det ikke skjedd.

Jeg håper du vinner slik at flere kan forstå at friluftsliv er en reise og ikke bare en tilstand. Bare ikke flash den der gullbelagte soveposen din så mye. De fleste har ikke en nyre å selge for å kjøpe seg noe sånt. :P

Så utrolig hyggelig å høre @Prebb hadde egentlig vært moro med en tråd der alle fortalte hvordan de startet med friluftsliv, det er sikkert mange bra historier.

Jeg tror heller ikke man tregner være en enstøing, jeg synes alenetur og fellestur er to veldig forskjellige ting som begge har sin sjarme. Jeg er nok både utadvent og innadvent, såkalt ambient har jeg hørt, så jeg trives med begge deler. Aleneturene blir aldri veldig lange siden jeg blir for pratesjuk etter et par dagen, men jeg nyter den freden jeg får i hodet og nærheten til naturen og kjenner at jeg trenger en alenetur dersom det er lenge siden sist.

Tusen takk for stemmen og du har sikkert rett med posen, jeg jobbet i nystaret firma i fire måneder for å få råd til den :D  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1 her, klart vi må stemme på deg :-).  Veldig inspirerende "reise" du har hatt. Og som med Monsen på TV så deler du og skaper positiv stemning på Fjellforum.  Personlig synes jeg at det er en veldig fin trend i samfunnet nå, med at jenter erobrer arenaer som tradisjonelt har vært noe manns dominerte og drar på tur/ekspedisjoner på egenhånd hele året.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da min stemme gitt til deg. Kjenner en av de andre kandidatene som også er verdig en stemme, men jeg synes det er så finfint gjort av deg å dele historien din og erfaringer du gjør deg underveis "fra sofa til fjell", at du får stemmen. :) 

Jeg har selv delvis lignende erfaringer fra sist år. Forskjellen er at jeg har litt erfaring i å være en del på tur "alene" tidligere, men hvor mine vurderinger da ble gjort ut fra min kapasitet, erfaring, osv. I fjor ble turgruppen min "nedjustert" til en voksen og to barn, og jeg bestemte meg ganske raskt det ikke skulle være noen hindring for å dra på tur. Helst skulle det bli flere turopplevelser ut av det i stedet for færre.

Det å være en voksen som bærer det aller meste , har resultert i en del prioriteringer og investeringer i lettere utstyr siste året. Man merker f.eks godt når man bytter ut 3 stk liggeundelag som veier 1,8 kg og har pakkevolum på 14x68cm pr stk med  noen som veier 430 gram og har volum på 10x23 cm.  Men den viktigste læringen for min del (som fortsatt pågår) har vært å finne ut hva som "trigger"/motiverer barn på tur, hvordan løser man f.eks. ting som at de glatt tråkker igjennom og blir våte 5-6 ganger på samme turen, hvor går deres grenser ift kulde, distanse, høydemeter osv. når man er litt for langt på tur til å bare avbryte å dra hjem på kort tid. Andre erfaringer går på egne på tankemønster og løsninger rundt hva man kan gjøre i situasjoner der man er på tur alene med barn og den voksne blir skadet.

Målet har vært at turene "våre" skal skape mer turglede og turlyst. Og da har det blitt allt fra turer med teltovernatting i høstferien med meg og 4 barn til vintertelting eller overnatting med telt i hagen når barna vil det. Siste overnatting ute for dem var 1.juledag på forespørsel fra barna. Da føler jeg at jeg har klart å få til noe selv om jeg nok ikke er "gymlærerpappa'n". :)

 

5 hours ago, Gittiamo said:

Jeg er helt for en slik utstyrslånebank. For mange som ikke tør dra ut fordi de ikke har utstyr. Og det er vanskelig å gå fra 0 til 100 om man ikke aner hva man trenger, eller om man i det hele tatt liker å være ute (selv om jeg er sikker på at alle innerst inne liker å være ute) 

Dette er noe jeg har tenkt på selv også! Burde gå ann å få til en lånetråd her inne på forumet. Låner gjerne ut utstyr som jeg ikke er så "redd for" eller som jeg anser som dyrt å erstatte om det skulle bli ødelagt. I tillegg så er det hyggelig å dra med andre ut på tur også, noen ganger er det å låne ut turutstyr+bli med på turen selv det som skal til for å få dem ut og i gang. 

Har vanligvis lånt ut utstyr til egen famile og venner for å få dem ut på tur, og har også siste året lånt ut søsters kajakk med utstyr og klær for å få med flere venner på kajakkturer! :D

Endret av Terka
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stemt på deg for lenge siden (som du vet) men etter denne talen her så bryter jeg litt mine egne prinsipp og deler linken din på facebook jeg også, om noen stemmer vet jeg ikke men skal nå bidra med mitt :) Må gå hele løpet ut nå med å støtte deg, du har vært stor inspirasjon for mitt turliv... Sånn cirka 7500kr fattigere pga et Hillebergtelt jeg aldri hadde kjøpt hadde ikke du snakket så varmt om de ;) Du er knall! Digger å følge deg på instagram. Stå på! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12.1.2017 at 15.32, Terka skrev:

Da min stemme gitt til deg. Kjenner en av de andre kandidatene som også er verdig en stemme, men jeg synes det er så finfint gjort av deg å dele historien din og erfaringer du gjør deg underveis "fra sofa til fjell", at du får stemmen. :) 

Jeg har selv delvis lignende erfaringer fra sist år. Forskjellen er at jeg har litt erfaring i å være en del på tur "alene" tidligere, men hvor mine vurderinger da ble gjort ut fra min kapasitet, erfaring, osv. I fjor ble turgruppen min "nedjustert" til en voksen og to barn, og jeg bestemte meg ganske raskt det ikke skulle være noen hindring for å dra på tur. Helst skulle det bli flere turopplevelser ut av det i stedet for færre.

Det å være en voksen som bærer det aller meste , har resultert i en del prioriteringer og investeringer i lettere utstyr siste året. Man merker f.eks godt når man bytter ut 3 stk liggeundelag som veier 1,8 kg og har pakkevolum på 14x68cm pr stk med  noen som veier 430 gram og har volum på 10x23 cm.  Men den viktigste læringen for min del (som fortsatt pågår) har vært å finne ut hva som "trigger"/motiverer barn på tur, hvordan løser man f.eks. ting som at de glatt tråkker igjennom og blir våte 5-6 ganger på samme turen, hvor går deres grenser ift kulde, distanse, høydemeter osv. når man er litt for langt på tur til å bare avbryte å dra hjem på kort tid. Andre erfaringer går på egne på tankemønster og løsninger rundt hva man kan gjøre i situasjoner der man er på tur alene med barn og den voksne blir skadet.

Målet har vært at turene "våre" skal skape mer turglede og turlyst. Og da har det blitt allt fra turer med teltovernatting i høstferien med meg og 4 barn til vintertelting eller overnatting med telt i hagen når barna vil det. Siste overnatting ute for dem var 1.juledag på forespørsel fra barna. Da føler jeg at jeg har klart å få til noe selv om jeg nok ikke er "gymlærerpappa'n". :)

 

Dette er noe jeg har tenkt på selv også! Burde gå ann å få til en lånetråd her inne på forumet. Låner gjerne ut utstyr som jeg ikke er så "redd for" eller som jeg anser som dyrt å erstatte om det skulle bli ødelagt. I tillegg så er det hyggelig å dra med andre ut på tur også, noen ganger er det å låne ut turutstyr+bli med på turen selv det som skal til for å få dem ut og i gang. 

Har vanligvis lånt ut utstyr til egen famile og venner for å få dem ut på tur, og har også siste året lånt ut søsters kajakk med utstyr og klær for å få med flere venner på kajakkturer! :D

Utrolig artig innlegg å lese, høres ut som du har lært mye på vegen, kjenner meg litt igjen i den insisteringen på å at friluftslivet må fortsette selv om resten av livet forandrer seg. Jeg tror det er ekstra vanskelig når man mister turkompisen/kompisinnen. Synes det var et slit da det skjedde, men dess mer slit dess mer utbytte.

Og lånebank hadde vært kult, lurer litt på hvordan det kan administreres og hvordan man får folk til å passe skikkelig på utstyret.  Det er sikkert smart å ta i en annen tråd, men viktige spørsmål. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12.1.2017 at 21.35, Frilufta skrev:

Stemme avgitt

Tusen takk, setter veldig pris på det! 

 

Den 12.1.2017 at 18.10, elossius skrev:

Stemt!

Vi heier på deg 1f44d.png

Tusen takk, veldig kult! Første avsiling er på mandag så jeg skal skrive her inne om jeg går videre😊😊😊

 

Den 12.1.2017 at 17.20, TSF skrev:

Stemt!

Lykke til :) 

Tusen takk, du e gull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.