Gå til innhold
  • Bli medlem

Når kommer de nye modellene


Miamaria

Anbefalte innlegg

Jeg venter på den nye modellen av Hilleberg Rogen, som skulle komme 2017. Er det noen som har snøring på hvor lang tid utpå året disse nye utgavene pleier å komme? Hvis det må regnes med å bli veldig lenge til, så jeg jo heller kjøpe den forrige likevel, det er jo bedre enn å være uten. - Og er det vanlig at prisene øker når de har gjort små justeringer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

Da er ny modell kommet på hjemmesidene til Hilleberg, men ikke hos Fjellsport. Ser ut som de har tenkt å øke prisen med nesten en tusenlapp? Da lurer jeg på om jeg heller vil ha den gamle, det er vel ikke SÅ betydningsfulle endringer?

Det jeg lurer på nå, er om noen har peiling på hva dette betyr:
"We have also built catenary patterning into the bottom of the outer tent walls."

http://no.hilleberg.com/EN/tent/yellow-label-tents/rogen/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Miamaria skrev:

Det jeg lurer på nå, er om noen har peiling på hva dette betyr:
"We have also built catenary patterning into the bottom of the outer tent walls."

http://no.hilleberg.com/EN/tent/yellow-label-tents/rogen/

Det er den kurven i stoffet som går mellom stengene. Brukes mye på tarper i nylon for å gjøre det lettere å spenne dem stramt opp. På telt antar jeg at det har samme funksjon i tillegg til å besørge ventilasjon under duken.

https://no.wikipedia.org/wiki/Kjedelinje

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, ser på bildene og skjønner. Det er altså ikke bare jeg som har hatt problem med at innerteltet var lekk i hjørnene. ;) Forhåpentligvis grei måte å løse det på. Da ble det antagelig verdt å vente på den nye modellen selv om det antagelig blir dyrere. Bare det ikke går alt for langt ut på året før det kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått beskjed hos Fjellsport at de skifter varenummer når den nye modellen kommer, så tenkte å bestille der for å være helt sikker. :) Men om de venter for lenge så vurderer jeg andre, jeg utsetter ikke tur fordi de er treige. Men foreløpig er det ikke vær for det, så kan vente enda litt til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nå begynner jeg å bli litt stresset for påsketuren. Fjellsport har opplyst at de har bestilling på den nye versjonen, og håper å få inn i løpet av mars. Ennå ikke kommet på nettsiden i hvert fall. Har nå fått en kompis til å sjekke sitt noe eldre utgave, også det var lekk i hjørnene på innerteltet. Så jeg skal ha ny utgave der ytterteltet dekker hjørnene, det er helt sikkert. Det er nok verdt å betale ekstra for, selv om det skulle være unødvendig.

Håper bare det kommer så jeg rekker det før påske! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.