Espen Ørud

Videodiskusjon : Out for Arctic Char

Anbefalte innlegg

videothumb_1484086405.thumb.png.7d10f8b8

Navn: Out for Arctic Char
Kategori: Medlemmenes egne videoer (friluftsliv)
Dato lagt til: 2017-01-10
Innsendt av: Skjult lenke - logg inn for å se den

Kom jo på at jeg laget en kjapp "Monseninspirert" video for et par år siden som kanskje passer inn her. Det kan ikke bare være storfisk i et vann, men innimellom............. ;-) 

Skjult lenke - logg inn for å se den

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vel være den etiske delen å  bruke elektronisk nappvarsler når man fisker anodrome art! 😂

Endret av tubbs

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av Fjeldabe
      Hei, 
      til helgen legger jeg ut på vandring i Vassfaret. Dette er område jeg har lyst til å undersøke i flere år. Spørsmålet er litt hvilke forbehold jeg bør ta, siden jeg strengt talt ikke kjenner området eller rutinert til turer med overnattinger når det trolig blir minusgrader om natten. Jeg har telt, men dette er tungt, derfor ønsker ejg kun å bruke tarp og sovepose. Varmt tøy er derfor naturlig nok en del av planen. Til oppvarming har jeg med gassbrenner og rikelig med gass, i tillegg til fyrstikker (stormsikre) for å lage bål.
      Spørsmålet er egentlig i hovedsak hvor jeg bør parkere, hvilke stier jeg bør følge og hvor jeg får fatt i et godt kart for turen? Jeg ønsker å se trollfoss og ta en tur til Melodden da dette ser flott ut. I tillegg ønsker jeg å fiske en del og forøvrig ta livet med ro, da jeg har vært gjennom en stressende periode. Bør jeg holde meg til fiske med sluk eller er mulighetene gode med mark og dupp? Kjenner noen noen gode fiskevann hadde jeg blitt veldig takknemlig også  
    • Av Karbonfilt
      Hei, 

Jeg har et sett med Hagløfs L.I.M III jakke og bukse som jeg bruker til 3 sesongs turer i fjellet. Jeg har begynt å se på utstyr til fjellskiturer og lurer på om dette sette er brukanes eller om jeg må investere i et nytt skallsett? Jeg er helt nybegynner i fjellskiverden og setter stor pris på innspill:) 
      Turer jeg ser for meg på sikt, og som skallbekledningen skal holde til, er for eksempel Finse til Rjukan eller Gol til Høgevarde. 
    • Av Mareng
      Jeg skal ha nye ski i år. "Fjellski for bratt terreng".
      Jeg har åsnes nansen med BC Magnum, jeg synes ikke de duger noe særlig til de mer kuperte områdene på Vestlandet, men de har klart sin plass i skistallen. Det blir alt for tunge nedkjøringer, spesielt når det er hardt, skarete og isete.
      Jeg har tunge Randonne ski til rene dagstoppturer, så der er jeg dekket godt inn.
      I fjellene jeg går på kvamskogen, bergsdalen og stølsheimen er det stort sett opp og ned hele veien, med mindre områder med slake partier som krever litt transportegenskaper på utstyret. Ofte er det vanskelig føre pga. værforholdene, skarete, hardt og isete, og noen ganger fin løssnø i gode perioder (variert mao.) Det er også naturlig å oppsøke noen topper på turene jeg tenker å bruke disse skiene til.
      Jeg trenger derfor ett par ski som fungerer greit å gå med på flatene, ikke helt umulig å smøre under fine forhold og der det kun er slakt opp/ned, samtidig som de fungerer greit i de bratte partiene uten at de føles som man er en "strekmann" på vei ned.
      Jeg ønsker ikke techbibdinger og -sko, hovedsakelig pga. at jeg ikke ønsker  å skifte mellom gå og kjøremodus slik at det blir enklest mulig, samt at prisen er for høy.
      Jeg vurderer Åsnes falketind 68 (kanskje 62), sammen med voile 75 mm med avtagbar kabel, 10mm plater, og en helt enkel hælløfterbøyle. Scarpa T4 som sko. Hva tror dere om dette oppsettet? Bør jeg gå for 62 eller 68 mm skien?
    • Av AmundJS
      Hei 
      Jeg går på folkehøgskole oppe i Alta og skal gå noen lange turer på ski i vinter hvor det fort blir -20 til - 30 og tenker å skaffe meg noen varme klær. Jeg skal for det meste gå på jakt og dra pulk. Blir med fjellski, så jeg tenker å skaffe en heldress for å holde varmen. Noen som har erfaring med heldress på lange turer i kaldt vær? Eller anbefalinger av dress/klær? Har sett på skuterdresser men finner ikke noe om vekt. Noen som har prøvd å bruke skuterdress på skitur og kan si noe om det? 
    • Av Kristian Mathisen
      Var på en to dagers tur i Steindalen forrige uke. Dalen ligger i Storfjord i Troms, på Lyngen-siden.
      Fantastisk område til både dagstur eller en natt i telt.

Et hytteområde midt i dalen.

Godt tilrettelagt for turgåere.

Utsikt oppover i dalen, fra teltplassen.

Troja ved elven. Det er en breelv. Så det er ingen fisk i den (tror jeg). Elvebunnen er kun leire. Derfor ser elven så blå/grå ut. Men vannet smakte fantastisk!

Leir-kos.

Frokost, før vi gikk opp til isbreen.

Grus-høyden før breen. Ser nesten ut som et menneskeskapt steinbrudd eller noe. Men det er naturlig laget av breen.

Den delen av breen som vi så, er kun en arm som går ned i dalen. Oppå høyfjellet er den mye større og strekker seg i flere rettinger.

Vannet var så kaldt, at det var delvis dekket av is. Selv om det er 15 grader i luften.

Husket alt. Utenom Alfa-støvlene som stod igjen i gangen. Så gikk hele turen med Adidas-skoene mine. Ikke å anbefale som sko-valg når man skal gå på isbreer. Men målt opp mot en ekstra tre timers kjøretur. Var valget enkelt.

Dype sprekker. Noen var mange titalls meter.

Neste gang skal jeg huske ordentlig fottøy og muligens is-broddene mine. 
      Så får jeg utforsket litt mer. Vi var rimelig forsiktige, da vi ikke hadde sikkerhetsutstyr osv.
      Alt i alt en flott tur. Anbefales!

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive