Gå til innhold
Jonas H

Primusplate

Anbefalte innlegg

Her er mine type primusplate, laget av skjerfjøl fra biltema. ståltrå, lim og borrelåsband for og holde flasken.. jeg har borret hull til og ha ståltråden i, den ligger dobbelt, så det er bare og tvinne de rundt beina på MSR Multifjulen min også sitter den..  :) Da er kokeustyret klar for tur til helgen som kommer og vi er spent på teste det ut. Turen går til Gaskas ved indre troms fra Insett. 

15966518_10202766413158575_505775202_o.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, lenge siden jeg har vært innom her :)

men fine plater dere har lagd :D jeg har brukt platen gjennom vinterens turer med ski (pulk) og scooter, ser fordelen med at kasteroller/kaffe osv står med tørt underlag og ikke minster varmen fort, ellers tar den litt plass da! blir sikkert ikke den første jeg lager! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nytt materiale hjemme. Ett kassert fleksibelt skjærebrett fra Øyo. Ca 1 mm tykt, og vil tåle alt. Med reflektor feste til brenner og feste til flaske blir totalvekten under hundre gram 👍 Skal lage den en gang i oktober.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På ‎27‎.‎09‎.‎2017 den 7.27, Mareng skrev:

Har nytt materiale hjemme. Ett kassert fleksibelt skjærebrett fra Øyo. Ca 1 mm tykt, og vil tåle alt. Med reflektor feste til brenner og feste til flaske blir totalvekten under hundre gram 👍 Skal lage den en gang i oktober.

Legg gjerne ut resultat når det kommer :-D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
21 minutter siden, Maja Tjosaas skrev:

Legg gjerne ut resultat når det kommer :-D

Se den andre tråden. Genialt underlag, kun 85 gram, kan ikke knekke, og trekker ikke vann!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er min siste og hittil beste variant, etter tre prototyper og mange uker på tur.

6mm finér, ståltråd og norgesremmer. Platen går ned i en 14l kasse fra Jula som tåler en trøkk selv i minus 25, og som passer perfekt bakerst i pariseren. Kassen er stor nok til Coleman 1l flasker på tvers, og der legger jeg også annen uren bagasje.

IMG_20180127_202504.jpg

IMG_20180127_202516.jpg

IMG_20180127_202553.jpg

IMG_20180127_203204.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, JohnDeere skrev:

Her er min siste og hittil beste variant, etter tre prototyper og mange uker på tur.

6mm finér, ståltråd og norgesremmer. Platen går ned i en 14l kasse fra Jula som tåler en trøkk selv i minus 25, og som passer perfekt bakerst i pariseren. Kassen er stor nok til Coleman 1l flasker på tvers, og der legger jeg også annen uren bagasje.

IMG_20180127_202504.jpg

IMG_20180127_202516.jpg

IMG_20180127_202553.jpg

IMG_20180127_203204.jpg

Hva er hensikten med den «muffinsformen» rundt brenneren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er underdelen av varmeskjoldet. Resten ligger sammenbrettet i kassen. Sørger for at så mye som mulig av varmen går opp til snøsmelteren (3l Trangia).

Dette bildet er ikke av min primus, men du ser poenget:

RGR-FR-MSR-05-1024x627.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive