Gå til innhold
  • Bli medlem

Garmin Basecamp


Anbefalte innlegg

Annonse

Litt avhengig av hva du skal bruke den til så har jeg funnet det enklest å finte ut de fleste (også ny GPS) med gamle Mapsource. Hovedsaklig når det gjelder innlegging av kart. En del småfunksjoner ifm inn/ut med spor og ruter må du nok trolig likevel bruke BaseCamp til....


(I tilfelle du løser dine problemer med Mapsource)


(Det har jeg liggende flere steder og kan sende via Dropbox eller lignende, men det liger vel fritt på nett en rekke steder....)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,har veldig lite greie på Ubuntu.  Jeg ville prøve det litt for gøy. Men det ble sannelig alt annet enn gøy.Nå har jeg holdt på noen timer med det uten resultat.  Begynte med å skulle installere basecamp,det gikk skeis. Så i full forbannelse ga jeg opp å prøvde å gå tilbake til Windows..  Det skulle vise seg som en vell så stor prøvelse... Så nå sitter jeg igjen her i sofaen å skuler hit på den selvforskyldte katastrofen av en datamaskin å håper det går bedre imorgen.. 

Men tusen takk for tipset, det skal prøves imorgen kveld ☺ 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte ubuntu på min hjemme maskin i et par år for noen år siden. For å kjøre reine Windows program ville jeg og prøvd wine. På den måten later operativsystemet at det er Windows og da går installasjonen som den skal i teorien. Nå begynner det å bli noen år siden jeg hadde ubuntu, men den gang så var ikke wine 100% til å stole på, men har vel vært litt fremgang i løpet av de siste seks årene vil jeg tippe. Ubuntu i seg selv syns jeg var ganske enkelt å bruke og jeg likte det godt. Gikk over til Windows da jeg bygget en gaming rigg for spill,for spill og ubuntu var ikke gode venner den gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garmin Basecamp er laget kun for Mac og Windows, vil være overrasket om du får denne til å kjøre bra på Ubuntu i det hele tatt. Hadde jeg vært deg ville jeg kjørt Windows i VM via feks VirtualBox også brukt Basecamp derfra. Tror nok dette er mye enklere enn å kjøre Basecamp via Wine. Det er ikke bare du som har hatt problemer med dette: https://ubuntuforums.org/showthread.php?t=2269503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket litt rundt og det er helt klart at du kan få Basecamp til å kjøre i Wine, men mange av funksjonene vil ikke fungere. Her kan du se hva andre har testet og hvilke resultater de har fått med de forskjellige versjonen av Wine og Basecamp: https://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=application&iId=11399 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk prøvd en del med Vine nå. Som det ble sagt så gikk det greitt å installere å bruke. Er nok en del mangler i forhold til vanlig bruk,men største problem virket til å være stabiliteten.

Programmet hakket til tider og måtte lukke det for å starte på nytt.Om det er mitt maskinoppsett eller andre årsaker vites ikke.

Nå har jeg slettet ubuntu og kjører Basecamp på Windows 10. Det var en helt annen opplevelse ,alt smyger smertefritt..

Tusen takk for all hjelp.. Kjempetips med å bruke Vine,Det fungerte men føltes som en reserveløsning noe det i realiten tross alt er :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.