haknuts

Selger spesielt servicesett til MSR XGK EX kokeapparat

1 innlegg i emnet

Mens MSR expedition servicekittet har (færre) deler til både XGK II og XGK EX, inneholder dette spesialsettet utelukkende deler til EX, bl.a. flere dyser, pumpelær samt pakninger til bruk ved svært lave temperaturer.

Pris kr. 350

20170103_114845.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Lignende innhold

• Av Fjollstilfjells
      Hei. Skal kjøpe min første brenner og har sett mye på primus omnifuel.
      Er det noen som har noe for og mot denne brenneren?
      Skal hovedsaklig benyttes på vinterturer i fjellet. Vekt er ikke så nøye da den skal ligge i pulken.
      Takk på forhånd!
    • Av Rino Holt Larsen
      Selger følgende turutstyr:

*Helsport Gapahuk med skogkamuflasje.
      Brukt en gang. Framstår som ny.
      Selges for 1.000,- inkl. porto.

*MSR Reactor 1 liter gassbrenner. Inkludert: Presskaffe-utstyr.
      Brukt et par ganger. Framstår som ny.
      Selges for 1.000,- inkl. porto.

SOLGT
      *Savage Gear RoadRunner XLNT2 8 fots haspelstang 20-80 g.
      Stangtube og trekk inkludert.
      Ubrukt.
      Selges for 700,- inkl. porto.

SOLGT
      *Fenwick Aetos 10`, 12-48 g haspelstang.
      Original stangtube og trekk er inkludert.
      Brukt et par ganger. Framstår som ny.
      Selges for 800,- inkl. porto.

Mvh
      Rino Holt Larsen 
      Fredrikstad  

• Av Rune81
      Hei, 
      Har kjøpt meg en ny Primus Omnifuel på XXL for et par dager siden, dette er min første multifuelbrenner. Kjøpte ei flaske Powerfuel (renset bensin) fra Primus. 
      Første testfyring gikk veldig greit. Brant med en fin og blå flamme. Andre gangen jeg skulle prøve ble det problemer. Den hostet og spyttet gule flammer høyt oppi lufta. Ble litt snurt at det skulle trøbbel allerede. Egentlig derfor jeg har styrt unna multifuel til nå pga "alle" sier det blir problemer....
      Men demonterte dyse og så at denne var omtrent helt tett av avleiringer og fragmenter. Det var tidligeste laget syntes jeg....
      Fyrte opp igjen og den brant fint... i tre minutter også tetta det seg igjen. 
      Ok demonterte reguleringsventilen og slange. her var det mye avleiringer på gjengene. blåste igjennom slange og monterte. Sjekket pumpa og filteret alt ok. 
      Har brent med gass også og dette har fungert sånn tåelig, men det har også plugget dysa dette og.
      Har nok fyret den opp en 5-6 ganger nå og ene gangen så det ut som et sponfragment som plugget dysa.
      Det virker på som om det er en del maskineringsrester som fyker rundt i systemet. Virker som jeg kan fyre lengere for hver gang før det stopper. Men utrolig irriterende når man har svidd av så mye penger på en brenner også virker det ikke. 
      Har også blåst alt med trykkluft....
      Noen som har opplevd det samme??
    • Av whistler
      Er på jakt etter en ny kjele på rundt 3 liter til snøsmelting og til matlaging når vi er flere på tur.
      Kikker litt på Primus ETA Pot og Primetech Pot, men skjønner ikke helt hva som er forskjellen. Noen som har peiling?

• Av Nekkoy
      Er det nokon som har reist på fly med brukt Primus/brennar i bagasjen i det siste?
      Ser at på sidene til Avinor så står brukt Primus/stormkjøkken som ikkje tillatt å medbringe verken i handbagasje eller innsjekka bagasje, men at det kan vere unntak hjå dei enkelte flyselskapa frå denne praksisen. Intet definitivt svar å finne "offisiellt" altså og flyselskapet henviser til Avinor si liste over forbudte ting... Ser på nett det er mange som har blitt fratatt brennarane sine, og det vil eg helst unngå! Vil også unngå å kjøpe ein splitter ny brennar kun fordi eg skal flyge, som er den 100% sikre løysinga for å få den med. Samtidig så er det jo mange som får med seg brennarane sine på flyet, så eg vil gjerne vite KVA dei gjer for å få til det (med mindre det berre er flaks).   
      Var ein tur på flyekspedisjonen her i bygda og spurte folka i sikkerheitskontrollen om eg får med primusen, og då fekk eg fyrst nei før svaret vart endra til ja, så lengje den er rensa før avreise slik at der ikkje er drivstoffrestar (etter eg viste og forklarte at det ikkje er drivstoff i sjølve brennaren). Fekk også vite eg burde prøve å sette fyr på den før eg pakkar den i bagasjen. Skal sjølvsagt ikkje ha med gassbeholdarar på flyet. Så etappen heimanfrå til Gardermoen med Widerøe er i alle fall grei om det stemmer det eg fekk vite der.
      Så då er spørsmålet om nokon veit korleis dette vert handheva på Gardermoen (utanlandsflyging)? Eller generelt hos SAS? Sjekkar dei bagasjen på nytt ved flybytte eller er eg på trygg grunn når eg får den gjennom kontrollen til Widerøe?
      Det vart mange spørsmål, håpar nokon har erfaringar med dette.  
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive