Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til sying av pulktrekk


Sigri

Anbefalte innlegg

En tidligere barnepulk skal omgjøres til varepulk. Dermed har 2 rektangler av oransje bevernylon fått påsydd noen striper kraftig polyesterbånd til å dra strikk gjennom. I tillegg et par bånd med klips som skal gå tvers over og holde ymse på plass. Men da jeg aldri har sett en varepulk "live" så vet jeg ikke av erfaring hva som vil være praktisk. Nå har jeg mulighet til å skreddersy dette trekket, så tips mottas med takk! Feks; hvordan bør lukkingen være? Holder det å bare rulle sammen toppene? Bore jeg også ha en sentralt plassert glidelås for å kunne komme til hovedrommet? 

Artig å gjøre slikt selv og drømme om ekspedisjoner mens man syr!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse
  • 2 uker senere...
På 2.1.2017 den 19.50, Sigri skrev:

En tidligere barnepulk skal omgjøres til varepulk. Dermed har 2 rektangler av oransje bevernylon fått påsydd noen striper kraftig polyesterbånd til å dra strikk gjennom. I tillegg et par bånd med klips som skal gå tvers over og holde ymse på plass. Men da jeg aldri har sett en varepulk "live" så vet jeg ikke av erfaring hva som vil være praktisk. Nå har jeg mulighet til å skreddersy dette trekket, så tips mottas med takk! Feks; hvordan bør lukkingen være? Holder det å bare rulle sammen toppene? Bore jeg også ha en sentralt plassert glidelås for å kunne komme til hovedrommet? 

Artig å gjøre slikt selv og drømme om ekspedisjoner mens man syr!

 

https://www.google.no/amp/s/tur365.wordpress.com/2014/12/03/nytt-liv-for-gamle-pulker-2/amp/

Slik kan det gjøres, men trekket er ikke billig. Jeg ønsker å lage meg noe selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.