Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellski til damer!


Kråsa

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter å ha lest inne på denne siden ser jeg der er mye kloke folk her, og jeg trenger sårt hjelp!

Skal nå kjøpe meg nye fjellski (har ingen erfaring fra dette før) og er veldig usikker på om jeg skal kjøpe Åsnes Liv eller Cecilie?! Har lest mye både på tester og andre steder for å finne erfaringer som kan hjelpe meg med å velge. Jeg vil ha en ski jeg kan bruke både utenfor løyper og til et allsidig bruk, både hvor jeg kan gå uten oppakning og med. Vil og ha muligheten til å kunne trekke pulk. 

Grunnen til at jeg er så usikker er fordi jeg er vant med at ski skal ha skikkelig med spenn (da jeg har drevet seriøst med langrenn) og passer i oppkjørte løyper. Skjønner at det blir et helt annet spenn med fjellski, så trenger derfor å høre litt for og i mot på disse to fjellskiene. 

 

Er forresten ca 62kg og er 165cm. Tenker jeg da må ha ski som er 180cm. Har allerede kjøpt meg Alfa quest a/p/s og swix fjellskistav, så mangler bare skia og bindinger for å kunne dra på tur! :D 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

Dersom du skal ha til "vanlige" fjellturer uten topptur eller mye kjøring ville jeg valgt  Åsnes Liv framfor Cecilie. Liv er smalere og vil passe i et skispor. Ofte er det jo en kombinasjon av spor og fritt terreng på en lengre tur. Jeg bruker selv Amundsen som er "broren" til Liv. Veldig godt fornøyd med den. Mine jenter er alle ca 170. for dem er 187 cm valget, så 180 må jo være rett for deg.

Endret av Bård Haug
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Cecilie, som jeg vurderer til en allsidig ski både til nedkjøring og bortover. Trekker pulk uten problem med de, og de går akkurat i sporet dersom man er i en løype. Fin å gå med utenfor spor også. Alt i alt er jeg veldig fornøyd med de.

Har prøvd meg på en liten fjelltopp med de, og de fungerte greit sålenge det ikke blir for dyp snø. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har ett familiemedlem på Cecilie - brukes overalt, fjell, utenfor løype, i løype osv. Vil si at det jeg har fått med meg er at dem passer fint i løypene som blir kjørt opp og gått litt i med mindre du skal gå runder i holmenkollen med kondomdress. 

Endret av kmgrime
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Takk for gode svar! Har nå endt opp med å kjøpe Cecilie-skia og meget godt fornøyd med de! 😊 Har til nå brukt de i bratte fjellpartier, flate partier og nedkjøringer. Allsidig og fin til det meste ✌🏻

IMG_3881.JPG

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.