Gå til innhold
  • Bli medlem

Garmin 64 modellene, erfaring?


aamodt

Anbefalte innlegg

Hallo! 

Jeg har kikket lenge på forskjellige GPSer, føler at en av Garmin 64 modellene er ett godt alternativ.

Er det noen som har vært borte i dem? Kan man motta og sende meldinger? Eller må man da kjøpe inReach?

Noen som har erfaring med inReach? Hva koster dem i måneden?

Tar imot tips om andre GPSer også :)

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Fordelen med denne enheten er at den har knapper. Dette gjør den enklere å betjene med votter og i regn. Ulempen er at skjermen er relativt liten.

Brukervennligheten er betydelig dårligere enn det du opplever på smarttelefoner o.l. Det samme gjelder tilhørende programvare ( Basecamp).                     Allikevel er nok Garmin 64 det beste alternativet  (med knapper), på markedet i dag. 

Det er ikke mulig å sende meldinger med denne gpsen.  Inreach har en enhet (Explorer) som også skal fungere som gps, men jeg tviler på at denne fungerer like godt som en ordinær gps. Garmin har kjøpt opp Inreach. Derfor kommer det nok en bedre versjon av Inreach Explorer etter hvert.

Endret av zupertramp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan "motta" tekstmeldinger med Garmin 64, da den har Bluetooth og kan kommunisere med en telefon som har Bluetooth. Men for at du skal få opp meldingen må telefonen din ha dekning. Noen Satelittelefoner har Bluetooth. Jeg har brukt funksjonen litt, når jeg har mobilen i topplomma på sekken.

Edit:Hold kontakten
Nå kan du dele friluftsopplevelsene dine med familie og venner på direkten – bare koble GPSMAP 64s til smarttelefonen og ta i bruk sporing i sanntid og Garmin Connect. Med smart varsling kan du ta i mot e-post, tekstmeldinger og varsler trådløst fra din kompatible iPhone® 4s eller nyere. Hold kontakten mens din dyrebare iPhone ligger trygt i ryggsekken.

Men Iphone og tur er ikke så veldig kompatibelt, systemet spiser strøm, og er du litt vekk fra senderen er du tom for strøm ganske fort selv om det ikke er kaldt. (Elsker Iphone, men hater den på tur)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.