Gå til innhold
  • Bli medlem

Overnatting nær Kristiansund i januar (telt eller hytte)


aico

Anbefalte innlegg

Usikker på hvor denne hører hjemme... but here it goes

I Januar må jeg en dagstur til Kristiansund ifm. jobb. Ettersom dette er på en Fredag, kunne jeg tenkt meg å gjøre litt mer utav det, når jeg allikevel må ta den lange veien fra Trondheim.

Første tanke var å ta med telt, sovepose, bikkje og fiskestang, og finne en kurant plass i nærheten av sjøen som ikke var alt for eksponert for vær og vind, og som er innenfor 30min gange fra parkeringsplass (må ta høyde for en lang arbeidsdag). Har ikke større ambisjoner enn å våkne i fredelige omgivelser på Lørdag morgen, koke kaffe på primusen, rusle en tur i nærområdet og kanskje prøve fiskestanga litt, hvis jeg finner en grei fiskeplass.

Har etterhvert også begyt å se på DNT hytter i området, og ble veldig interessert i Imarbu; https://www.ut.no/hytte/3.1824/
Denne ligger helt nede ved sjøen og har også overnattingsmulighet for hund.
Det siste stykket med bilvei var derimot litt vanskelig å bedømme på kartet. 

Om noen vet om det er åpen bilvei til Imarbu på vinter, eller har tips til hytter / fine teltplasser i nærheten av Kristiansund, så tas dette imot med stor takk?
Kan også bare ta sjansen på at veien er åpen, og evt. ha teltet som nødløsning, men ingen har har vel tatt skade av for god planlegging :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Jeg har aldri vært på Imarbu selv og vet ikke hvordan veien er, men vil anta at eneste grunn til at den kan være stengt/vanskelig å kjøre er pga manglende brøyting - og vil bare påpeke at det ikke finnes et snev av snø verken i luften eller på værvarslingen ut året i Kristiansund. Så om det er snøfritt når du skal dit vil jeg tro det ikke er noe problem.

En lett tilgjengelig teltplass i Kristiansund er Kolvika (https://goo.gl/maps/eqQNkQrrZLA2) som er en badeplass sommerstid, med ei fin gresslette som ligger skjermet fra alle retninger med unntak av østlig retning/sjøen (den røde pilen i vedlagte bilde) - med en veldig bra fiskeplass ute på Skåla som det står på kartet. Dette er en holme med gangbro til. Går sti ut dit nordover fra parkeringsplassen før den svinger øst og nedover. Parkeringsplassen ser du på enden av veien. 

Lykke til uansett hva du velger :)

Screenshot_20161221-113947.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.