Gå til innhold
  • Bli medlem

Heimplanet Fistral


oysteinsin

Anbefalte innlegg

Hei!

Har kjøpt meg et Heimplanet Fistral telt. Kjempefint å sove i - lett som pokker. Men jeg sliter litt med å forstå alle barduner som følger med, noen her som har et slikt telt og har funnet ut av det?

heimplanet.jpg

Endret av oysteinsin
La til bilde av teltet - skal få lagt til bedre bilder av barduner senere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Annonse
På 19.12.2016 den 9.20, oysteinsin skrev:

Hei!

Har kjøpt meg et Heimplanet Fistral telt. Kjempefint å sove i - lett som pokker. Men jeg sliter litt med å forstå alle barduner som følger med, noen her som har et slikt telt og har funnet ut av det?

heimplanet.jpg

Hei, 

Bruker du fortsatt Heimplanet teltene? Hvordan opplever du kvaliteten på de oppblåsbare *holderne* har du hatt noen komplikasjoner/problemer med det? 

 

Snuser litt på Backdoor modellen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har brukt teltet 8-10 ganger siden jeg la ut bildet og opplever kvaliteten som meget bra. Ingen problemer med dem, løp og kjøp :)

Når det gjelder bardunene jeg spør om hjelp til i posten så har jeg bare gitt opp og bruker dem sikkert feil, men teltet har ikke blåst bort - enda. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er veldig stødig i forhold til vind, de som startet heimplanet er surfere og trengte noe som kunne holde i sterk vind. Jeg har brukt det steder der wiglotelt fikk bøyde stenger mens det var liten bevegelse i mitt telt.

For meg er fordelen relativt liten vekt og at det går styggfort å sette opp, er du ivrig med pumpa så er det oppe på 4 minutter. Man slipper også stenger som knekker / bøyer seg, alt henger sammen i en så man trenger ikke tre stenger i motvind og mørke


I forhold til små enmannstelt / tunneltelt så har dette god takhøyde og det er greit når skjegget begynner å bli grått og man kjenner seg nærmere 80 enn 35 når genseren skal på om morran :) Tomannstelt  - det er det ikke. Da må man være VELDIG gode venner og bare en natt.

Jeg har ikke veldig mye erfaring med hoppeslott - men jeg hadde blitt skuffet hvis det var et slikt jeg møtte på på tusenfryd :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/5/2020 at 5:46 PM, Fredrik Milson said:

Takk for svar, det er godt og høre 😁 Er jo et spennende konsept de har i Heimplanet :)

 

Ok, har du prøvd og sende en mail/melding til www.derute.no?? De fører jo mye Heimplanet og kan kanskje svare deg på spørsmålet ditt? :)

 

Fortsatt god søndag 😊

Jeg spurte derute.no - de hadde ikke noe godt svar da - og har egentlig funnet nok ut av det. Men takk for tips.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Ser at folk har hatt disse teltene en god stund nå. Lurer derfor på hvordan kvaliteten på dem er. Jeg sitter å vipper om jeg skal kjøpe Heimplanet fistral eller samaya 2.0, men liker veldig godt konseptet på heimplanet som gjør at jeg kan ta den ekstra kiloen i sekken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Litt sent svar på denne, har du kjøpt enda? 

 

Jeg har Heimplanet Backdoor teltet å det er fantastisk 😄 Jeg var lenge i tvil grunnet den oppblåsbare konstruksjonen, men etter å ha brukt det en stund så har jeg kun gode opplevelser med dette 😄

 

Har til gode og få prøvd det i litt tøffere forhold, men kvalitetsmessig opplever jeg Heimplanet som gode telt 🙌

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
On 9/6/2021 at 1:55 PM, Jalapenos said:

Takk for tilbakemelding Fredrik. Sitter litt på gjerdet enda pga vekten når jeg liker å gå lange fjellturer og ikke vil ha for masse vekt :) Men ser veldig lovende med 1-2 min så er det oppe.

Tror ikke det har så mye for seg på fjelltur. Den store fordelen med et slikt telt er jo hvis du har elektrisk pumpe tilgjengelig. Feks mc og biltur. Det tar mer plass, veier mer og koster like mye som andre telt hvis du må pumpe manuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.