Gå til innhold
  • Bli medlem

Hodelykt til barn


marimø

Anbefalte innlegg

Hei. Hvilken hodelykt skal jeg kjøpe til barna(5 og 7 år), den må ikke være for tung å ha på hodet, selv er jeg bortskjemt med en piko, så ønsker en lykt med kvalitet, men til en fin pris, maks 500 (om du ikke har tips til et røverkjøp til en høyere pris ;) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
9 timer siden, Gemajohn skrev:

https://www.xxl.no/led-lenser-hodelykt-neo-90-lm-grnn/p/1128655_2_style

 

jeg er veldig fornøyd med disse til ungene. Lyser ikke langt, men bredt. Fin til lek. Og til 99 kroner er det et røverkjøp.

 

Vi kjøpte ei Petzl Tikkina til barnebarnet på 5 under Black Friday på XXL til 79,- , men den ledlenseren til Gemajohn er et skikkelig godt kjøp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Ingen direkte tips herfra, men bare et tips om å være konsekvent, tenk lik lykt til begge, og gå for noe bra med en gang.. 😂

I tillegg til de lyktene jeg har med fantasi-Lumen og separat batteri som da ikke bæres på lykt eller i lyktebåndet, har vi har hatt diverse hodelykter her hjemme.

Det har vært diverse billige hodelykter til barna og i fjor bestemte jeg meg for å kjøpe en litt bedre hodelykt til junior, Silva "NOR-Light V.3", som en del av bursdagsgaven til åtteårsdagen hans siden han liker å være ute i mørket.  Det medførte at lillesøsteren syntes den gamle lykta hennes var så dårlig at hun kun skulle bruke min Led Lenser H7.2. som var myyye bedre en den hun måtte bruke, så da kjøpte jeg en en Led Lenser H7.2 til. Nå har også junior landet på at Silva lykten hans lyder såpass mye mindre enn H7.2 lykta at  han også skal bruke en en slik lykt... så da har jeg nettopp kjøpt en tredje H7.2 slik at alle vi tre kan ha lik lykt uten diskusjoner på hvem som skal ha hvilken.. 😅  (Silva lykta er IPX7 mens Led Lenser lyktene er IPX4, dvs Silva lykta har uansett en funksjon når senior er på padletur.)

Fordelen er at jeg nå snart kan utstyre de fleste barna i nabolaget her med egen hodelykt når de skal utforske krykjelleren under huset her.. (STORE edderkopper = skummelt men spennende). 🤔

 

20170306_210242[1].jpg

Endret av Terka
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Terka skrev:

Ingen direkte tips herfra, men bare et tips om å være konsekvent, tenk lik lykt til begge, og gå for noe bra med en gang.. 1f602.png

I tillegg til de lyktene jeg har med fantasi-Lumen og separat batteri som da ikke væres på lykt eller i lyktebåndet, har vi har hatt diverse hodelykter her hjemme.

Det har vært diverse billige hodelykter til barna og i fjor bestemte jeg meg for å kjøpe en litt bedre hodelykt til junior, Silva "NOR-Light V.3", som en del av bursdagsgaven til åtteårsdagen hans siden han liker å være ute i mørket.  Det medførte at lillesøsteren syntes den gamle lykta hennes var så dårlig at hun kun skulle bruke min Led Lenser H7.2. som var myyye bedre en den hun måtte bruke, så da kjøpte jeg en en Led Lenser H7.2 til. Nå har også junior landet på at Silva lykten hans lyder såpass mye mindre enn H7.2 lykta at  han også skal bruke en en slik lykt... så da har jeg nettopp kjøpt en tredje H7.2 slik at alle vi tre kan ha lik lykt uten diskusjoner på hvem som skal ha hvilken.. 1f605.png  (Silva lykta er IPX7 mens Led Lenser lyktene er IPX4, dvs Silva lykta har uansett en funksjon når senior er på padletur.)

Fordelen er at jeg nå snart kan utstyre de fleste barna i nabolaget her med egen hodelykt når de skal utforske krykjelleren under huset her.. (STORE edderkopper = skummelt men spennende). 1f914.png

 

20170306_210242[1].jpg

Hmm, fås de H7.2 lyktene i rosa også @Terka? :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutes ago, rbhelle said:

Hmm, fås de H7.2 lyktene i rosa også @Terka? :-)

 

Det tviler jeg på @rbhelle, men er du nevenyttig nok og det rosaønskende vesenet viljesterk nok,  så får du nok til å transformere den til en lykt med rosa lyktebånd. 😂 

Min datter (per nå syv år) har forøvrig forstått at på teknisk turutstyr (matboks, spork, jakke, bukse etc.. ikke innludert her) så er eget fargevalg ikke en oppsjon dersom pappa ikke på forhånd spør hvilken farge hun vil ha. Det ble enkelt og greit et valg mellom å få, eller å stå over/ikke få, og da var det ganske enkel læring. ☺️

Endret av Terka
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.