Gå til innhold
  • Bli medlem

MSR XGK med stikkflammer og sotsektor på dysa


Memento mori

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en ny MSR XGK fra Komplett Fritid. Når jeg har forvarmet den og i oppstarten kommer det stikkflamme på et sted hver gang. Har prøvd å bytte dyse men det kommer på samme sted. På epost for jeg dette svaret:

"Vertikal som er importør og vår leverandør kommer med følgende tilbakemelding, se nedenfor: 


Vi trenger å vite om kunden har forvarmet den? Om kunden hadde brent så lenge at brenneren ble varm?
Brenneren har litt stikkflammer før den blir helt varm.Vi har prøvd med flere typer brensel.Vi finner ikke noe galt.
Når den blir varm, så er det ikke noen stikkflammer."

Jeg tror det er et dårlig gjengeparti eller at den ikke er loddet helt sammen, Til dere som har denne brenneren oppfører den seg slik?

 Det skal jo være en skuddsikker bråkebrenner så å si uten feil?  takknemlig for tips og råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har selv opplevd det samme når jeg har montert sammen primus etter overhaling. Det har skyltes lekkasje i dårlige sammenføyninger ( som jeg selv har sørget for) Uten å være helt kategorisk vil jeg tro at det er en lekkasje i drivstofftilførselen en plass. Jeg vil tro, som du, at det er tetningsflaten i en gjenget forbindelse som lekker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.