Gå til innhold
Børter

Kanohenger med kanoer

Anbefalte innlegg

Speidergruppa skal investere i kanoer og kanohenger. Hasle har et tilbud på 81 000,- for åtte kanoer med henger. Prisen er bra, men jeg synes Hasle-kanoene er tunge å løfte og tunge å padle. Noen som vet om andre pakke-tilbud men med bedre kanoer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Jeg har god erfaring med hasle kanoene, men hengeren er ikke optimal.

Vi kjøpte 6 kanoer, og lagde en god henger med stativ av en gammel småbåthenger. Den har bare plass til 6 kanoer, men da kan selv de som ikke er 2 meter lange løfte dem av. Og det er utrolig mye enklere å kjøre med. Hengeren hadde en estimert egenvekt på 150kg. Med andre ord, den kan løftes inn i skogen når man har parkert. Og veldig billig. Kjøpte et vrak av en henger til ca. 2500,- og brukte 2000,- på materialer. Finn jobb for roverlaget, trenger ikke engang å sveise.

Fordelen med hasle kanoene, er at de er fryktelig vanskelig å ødelegge. Glassfiber blir ikke det samme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Femund og Pelican er enda dårligere så det er ikke noe å hente der mener jeg. Skal du ha bedre kanoer er det verdt å se på Venturer Prospector, Venture Ranger, Mad River Explorer eller Silverbirch Broadland. Det koster mer og så må du kjøpe henger separat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med speidergruppe tolker jeg TS til speidere, ikke rovere. Hvis noen får en patrulje til å sette sammen en ally på under 2 timer, vil jeg se filmbevis!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja Ally går nok ikke.Vi trenger kanoer som varer i årevis og som lånes ut og brukes uten formaninger om forsiktighet. Hadde jeg kjøpt en til meg selv, ville det blitt ally eler noe annet lett - det er mye fristende der ute. Men takk for gode råd!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.